Сторінки

ПРОТОКОЛ № 11 засідання педагогічної ради Новороманівського ліцею 06 квітня 2023 р.

 

ПРОТОКОЛ № 11

засідання педагогічної ради

Новороманівського ліцею

06 квітня 2023 р.

Голова засідання педагогічної ради – Найдюк Валентина Іванівна,

Секретар засідання педагогічної ради – Калінченко Тетяна Миколаївна

Відсутні – 3

Присутні – 24



Порядок денний:

1.Про впровадження в роботу закладу освіти професійного стандарту вчителя як траєкторії його професійного розвитку.

Найдюк В.І., директор ліцею

Співдоповідачі :

Горобей К.А.: “Використання навчального ресурсу Wordwoll на уроках української мови та літератури.

Борсученко Т.І.: “Реалізація наскрізної лінії “ Здоров’я і безпека “ на уроках курсу “Пізнаємо природу”. 5 клас НУШ.

Литвінець Т.П.: “Використання дошки Clerer Maths на уроках математики із застосуванням графічного планшету.”

Уварова В.В.: «Українські писанки.Символічна мова писанок».

Ничипорук Л.А.: “Реалізація компетентнісного підходу у навчанні на уроках ЯДС. “ Досліджуємо рослини”.

Туринська Н.П.:” Робота класного керівника в умовах НУШ” ( з досвіду роботи).

2. Підсумки атестації педагогічних працівників закладу освіти в 2023 р.

Данильчук Л.І., заступник директора ліцею


3. Про підсумки самооцінювання за напрямом 3 «Педагогічна діяльність».

Данильчук Л.І., заступник директора ліцею.


4. Партнерство родини та ліцею у формуванні творчого потенціалу та розвитку обдарованої дитини в умовах становлення інформаційного суспільства.

Черниш О.С., заступник директора ліцею


І. СЛУХАЛИ:

Найдюк В.І., директора ліцею, яка зазначила, що в основу Нової української школи покладено ідею забезпечення якості освіти, що безпосередньо залежить від рівня професіоналізму педагогічних працівників. Особливе місце серед цієї категорії фахівців займає вчитель. Адже саме від учителя початкових класів, а потім і від учителя закладу загальної середньої освіти залежить рівень сформованості компетентностей учня і випускника.

Важливе місце в кожній галузі відіграють професійні стандарти. Відповідно до пункту першого статті 39 Закону України «Про освіту» професійний стандарт це затверджені в установленому порядку вимоги до компетентностей працівників, що слугують основою для формування професійних кваліфікацій.

Напрями застосування Професійного стандарту наступні: прийняття особи на роботу; встановлення відповідності вчителя займаній посаді; розроблення посадових інструкцій учителів; планування їхнього підвищення кваліфікації; організація педагогічної інтернатури; інформаційно-роз’яснювальна робота з батьками учнів, учителями, громадськістю.

У Професійному стандарті прописано вимоги, якими мають керуватися керівники закладів освіти при прийнятті на роботу вчителя чи встановленні його відповідності займаній посаді й зафіксовано орієнтири при плануванні керівником підвищення кваліфікації вчителів закладу освіти.

Професійний стандарт визначає умови, предмети і засоби праці (обладнання, устаткування, матеріали інструменти), якими керівники закладів освіти мають забезпечити вчителів. Виходячи з того, що Професійний стандарт відображає весь обсяг діяльності вчителя, переглядаються і приводяться у відповідність до Професійного стандарту посадові інструкції вчителів.

Поданий у Професійному стандарті орієнтовний опис професійних компетентностей вчителя, відповідно до кваліфікаційних категорій (пункт 7 Професійного стандарту), застосовується під час атестації та сертифікації. Це дає можливість уніфікувати вимоги до визначення рівня загальних і професійних компетентностей учителя.

(Презентація )

У Професійний стандарті учителя опис трудових функцій учителя кодифікований. Зокрема, трудова функція «Навчання учнів предметів/інтегрованих курсів» позначена літерою А. Ця функція потребує наявності мовно-комунікативної компетентності (А1), що передбачає здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою (А1.1) і містить знання норм і стилів української літературної мови (А1.1.З1), а також уміння застосовувати прийоми та методи збагачення мовлення учнів для висловлення ними думок, почуттів і ставлень, сприяння мовній творчості учнів (А1.1.У1).

Трудова функція Б спрямована на партнерську взаємодію та співпрацю між учителем, учнем і батьками. Для її реалізації вчителеві необхідно володіти компетентністю педагогічного партнерства, психологічною та емоційно- етичною компетентностями.

Трудова функція В участь в організації безпечного та здорового освітнього середовища. Ця функція передбачає володіння інклюзивною, здоров’язбережувальною та проєктувальною компетентностями.

Трудова функція Г пов’язана з управлінням освітнім процесом та містить прогностичну, організаційну й оцінювально-аналітичну компетентності.

Трудова функція Д – постійний професійний розвиток, для здійснення якого вчитель має володіти інноваційною і рефлексивною компетентностями та здатністю до навчання впродовж життя.

Перелічені компетентності взаємопов’язані й однаково важливі для успішної професійної діяльності вчителів. Професійний стандарт синхронізовано з державними стандартами повної загальної середньої освіти. Зокрема, в учнівському стандарті є вміння конструктивно співпрацювати і спілкуватися, адекватно реагувати на конфлікти, а до Професійного стандарту вчителя включено вміння слухати і чути учнів, запобігати конфліктам.

Під час складання плану підвищення кваліфікації необхідно враховувати Професійний стандарт, брати до уваги особисті й професійні інтереси працівників, набутий досвід, рівень виконання посадових обов’язків. Професійний стандарт це також орієнтир для підтвердження педагогічною радою результатів неформального та інформального навчання вчителів.

З метою кращого розуміння сучасного професійного профілю вчителя Нової української школи потрібно проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу серед засновників, батьків (або осіб, які їх замінюють), громадськості.

Сфери застосування вчителями Професійного стандарту такі: самооцінювання вчителем власної професійної діяльності; планування та визначення траєкторії професійного розвитку вчителя; планування його підвищення кваліфікації.

Відповідно до рефлексивної компетентності Професійного стандарту, вчителі мають визначати відповідність власних професійних компетентностей чинним вимогам (Д3.1.У3). Ми розпочали роботу з Професійним стандартом шляхом самооцінювання рівня сформованості компетентностей, адже саме вчитель знає свої особистісні якості, сильні сторони й ті, що потребують покращення. Самооцінювання може здійснюватися відповідно до таких моделей: щорічне комплексне самооцінювання (за всіма компетентностями, визначеними Професійним стандартом) із метою планування підвищення кваліфікації; періодичне самооцінювання володіння певними компетентностями для виявлення відповідних напрямів професійного розвитку.

1. Вчителями закладу освіти проведено самооцінювання професійних компетентностей шляхом анкетування. У самооцінюванні здатностей, через які подано в Професійному стандарті компетентності, вчителі використовували шкалу: «постійно», «майже завжди», «часто», «іноді», «ніколи».

Для самооцінювання використали анкету самооцінювання педагогічної майстерності для учасників сертифікації, затверджену наказом Державної служби якості освіти України «Про анкету самооцінювання» від 29 березня 2021 року № 01-11/26.

Довідка додається.

2. Педагогічні працівники закладу курс «Цифрові навички для вчителів» на порталі Дія. Цифрова освіта.


3.Вчителі закладу освіти самостійно планують та визначають траєкторії професійного розвитку.

Професійний стандарт слугує інструментом для планування і визначення траєкторії професійного розвитку вчителя персонального шляху розвитку професійного потенціалу, що ґрунтується на вільному виборі закладу освіти, установи, організації, іншого суб’єкта освітньої діяльності, видів, форм, темпу здобуття освіти та освітньої програми в межах здобуття освіти дорослих. Результати самооцінювання дають чіткі орієнтири для планування підвищення кваліфікації, неформальної та інформальної освіти вчителя. При цьому ознайомлюються з пунктом 7 Професійного стандарту з метою визначення стратегічних цілей професійного розвитку, з’ясовують чи заплановане навчання орієнтоване на Професійний стандарт, ознайомлюються із програмою підвищення кваліфікації, що пропонує суб’єкт підвищення кваліфікації.

4.Планування підвищення кваліфікації вчителя.

Вчителі планують підвищення кваліфікації відповідно до пункту другого статті 51 Закону України «Про повну загальну середню освіту», враховуючи, що загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації вчителя впродовж п’яти років не може бути меншою ніж 150 годин, із яких не менше 10 відсотків загальної кількості годин мають бути спрямовані на вдосконалення знань, умінь і практичних навичок у частині роботи з учнями з особливими освітніми потребами. Підвищення кваліфікації забезпечує розвиток мовленнєвої, цифрової, комунікаційної, інклюзивної, емоційно- етичної компетентностей.


ВИСТУПИЛИ:

Горобей К.А.: “Використання навчального ресурсу Wordwoll на уроках української мови та літератури.

Борсученко Т.І.: “Реалізація наскрізної лінії “ Здоров’я і безпека “ на уроках курсу “Пізнаємо природу”. 5 клас НУШ.

Литвінець Т.П.: “Використання дошки Clerer Maths на уроках математики із застосуванням графічного планшету.”

Уварова В.В.: «Українські писанки.Символічна мова писанок».

Ничипорук Л.А.: “Реалізація компетентнісного підходу у навчанні на уроках ЯДС. “ Досліджуємо рослини”.

Туринська Н.П.:” Робота класного керівника в умовах НУШ” ( з досвіду роботи).

УХВАЛИЛИ:


  1. Адміністрації закладу освіти:

    1. Враховувати вимоги професійного стандарту під час прийняття працівників на роботу. Постійно.

    2. Під час проведення атестації педагогічних працівників аналізувати рівень відповідності професійних компетентностей вчителя вимогам профстандарту. Постійно.

    3. Організовувати самооцінювання професійних компетентностей вчителів.

    4. Використовувати результати самооцінювання під час планування підвищення кваліфікації педпрацівників. Постійно.

  2. Педагогічним працівникам:

    1. Для самооцінювання професійних компетентностей використовувати анкету самооцінювання педагогічної майстерності для учасників сертифікації, затверджену наказом Державної служби якості освіти України «Про анкету самооцінювання» від 29 березня 2021 року № 01-11/26.

    2. Удосконалювати цифрову компетентність вчителів. Організовувати майстер-класи щодо використання ІКТ в освітньому процесі. Постійно.

    3. Самостійно планувати та визначати траєкторії професійного розвитку. Постійно.

    4. Щорічно подавати на затвердження до 25 грудня календарного року лист з переліком всіх видів підвищення кваліфікації з копіями документів ( лист знаходиться в особовій справі педагогічного працівника).


Голосували «за» - 24 , «проти» - 0, «утримались» - 0.

Рішення прийнято одноголосно.

ІІ.СЛУХАЛИ:

Данильчук Л.І., заступника директора ліцею, яка ознайомила присутніх з результатами атестації педагогічних працівників Новороманівського ліцею у 2023 році комісією II рівня :

Найдюк В.І., директор ліцею, “ відповідає займаній посаді”.

Найдюк В.І., вчителька географії, “ присвоєно кваліфікаційну категорію “спеціаліст вищої категорії”.

Грибєнчиков І.І., вчитель фізичної культури, предмету “ Захист України”,

підтверджено кваліфікаційну категорію “спеціаліст вищої категорії”, педагогічне звання “старший учитель”.

Янович Л.М., вчитель початкових класів, підтверджено 11 тарифний розряд, педагогічне звання “старший учитель”.

Туринська Н.П., вчителька історії та правознавства, присвоєно кваліфікаційну категорію “спеціаліст вищої категорії”.

Пасічник В.П., вчителька біології, основ здоров’я, підтверджено кваліфікаційну категорію “спеціаліст вищої категорії”, педагогічне звання “старший учитель”.

УХВАЛИЛИ: взяти інформацію Данильчук Л.І.

III.СЛУХАЛИ:


Данильчук Л.І.,заступника директора ліцею, яка підвела підсумки внутрішнього самооцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників закладу освіти. Відповідно статті 53 Закону України «Про освіту», статті 17 Закону України «Про повну загальну середню освіту», з метою розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти, на виконання Положення про ВСЗЯО Новороманівського ліцею, в рамках внутрішнього самооцінювання якості освіти, експертними групами було здійснено аудит педагогічної діяльності педагогічних працівників закладу освіти. Під час аудиту

  • було проведено анкетування учасників освітнього процесу;

  • проведено співбесіди з вчителями;

  • здійснено огляд предметних кабінетів;

  • шкільної документації: класних журналів, протоколів педрад, нарад при директору, методичної ради, методичних об’єднань, зошитів робочих, для практичних, лабораторних, контрольних робіт;

  • відвідано навчальні заняття педагогів;

  • проведено тематичний контроль «Формування ключових компетентностей на уроках».

Данильчук Л.І. ознайомила членів педради з висновками самооцінювання педагогічної діяльності відповідно критеріїв (Додаються).

Запропонувала встановити рівні педагогічної діяльності:

3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти. Достатній.

3.2.Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників.Достатній.

3.3.Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти. Достатній.

3.4.Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності. Достатній.


УХВАЛИЛИ:

1.Вважати рівень педагогічної діяльності педагогічних працівників достатнім.

2. Педагогічним працівникам під час проведення навчальних занять:

2.1. Більше уваги приділяти формуванню підприємливості, екологічної грамотності і здорового життя як важливих компетентностей випускника закладу (як на уроках природничо-математичного так і суспільно-гуманітарного циклу).

2.2. Використовувати дослідницькі методи навчання, ставити і вирішувати проблемні питання, розв’язувати завдання практичного характеру, пов’язувати навчальний матеріал із життям.

2.3. Більше уваги приділяти розвитку в учнів навичок співпраці та формуванню культури командної роботи (проєкти, кооперативне навчання).

2.4. В обов’язковому порядку пояснювати критерії оцінювання форм роботи, які на уроці виконуються учнями, та виставлені їм оцінки.

2.5. Допомагати у визначенні власних цілей дитини у вивченні конкретної теми чи розділу навчального предмету.

2.6.Під час освітнього процессу формувати у здобувачів освіти відповідальне ставлення до навчання, усвідомлення його важливості для подальшого життя;

2.7.Використовувати способи навчання, які відповідають індивідуальним особливостям учня.

2.8. Спонукати учнів до здійснення самооцінки власної діяльності.

2.9. Розробляти та розміщувати власні інтернет-ресурсів (тестові перевірочні завдання, сценарії, розробки, матеріали для дистанційного навчання).

2.10. Покращити стан співпраці з батьками.

2.11. З метою підвищення кваліфікації, вдосконалення професійного розвитку адміністрації ліцею сприяти у проходженні педагогічними працівниками закладу освіти сертифікації.

Голосували «за» - 24 , «проти» - 0, «утримались» - 0.

Рішення прийнято одноголосно.

IV. СЛУХАЛИ:

Черниш О.С., заступника директора ліцею, яка наголосила на необхідності партнерство родини та ліцею у формуванні творчого потенціалу та розвитку обдарованої дитини в умовах становлення інформаційного суспільства.

ВИСТУПИЛИ: класний керівник 7 класу Борсученко Т.І., яка підтримала ідею та надала пропозиції щодо реалізації даного питання.

УХВАЛИЛИ:

1.Класним керівникам:

1.1. Застосовувати у роботі з батьками педагогіку партнерства, залучати батьків до проведення різних заходів, походів, екскурсій, зустрічей тощо.

Постійно.

1.2. Урізноманітнювати тематику класних батьківських зборів, яка б торкалася усіх важливих питань виховання і навчання дітей з першого по випускний клас.

Постійно.

1.3.Використовувати у практичній діяльності документи, які визначають права та обов’язки класного керівника.

Постійно.



Голова засідання педагогічної Валентина НАЙДЮК


Голова засідання Тетяна КАЛІНЧЕНКО


Немає коментарів:

Дописати коментар