Сторінки

АЛГОРИТМ ДІЙ за сигналами оповіщення цивільного захисту “Увага всім !”, “Повітряна тривога!”



   

ПРИМІРНИЙ АЛГОРИТМ  дій населення за сигналами  оповіщення цивільного захисту 

“Увага всім”, “Повітряна тривога”

 І. Алгоритм дій вчителя та відповідальної особи під час проведення навчальних занять 

Підготовчі заходи: 

1. Учасники освітнього процесу мають заздалегідь бути ознайомлені з місцем розташування споруд фонду захисних споруд, а також правилами поведінки під час евакуації та укриття в захисних спорудах. 

2. Якщо за однією захисною спорудою закріплено більше одного закладу, то розподіл учасників освітнього процесу за наявними спорудами фонду захисних споруд відбувається з урахуванням їх місткості та розташування на місцевості.

 3. Учасники освітнього процесу заздалегідь повинні вміти виконувати заходи з Плану реагування на надзвичайні ситуації або Інструкції навчального закладу, які передбачені на випадок отримання сигналу.

 4. Заклад освіти заздалегідь повинен розмістити всі покажчики напрямку руху для швидкого та безпечного проведення евакуаційних заходів учасників освітнього процесу. 

5. Під час евакуації та укриття в захисній споруді учасників освітнього процесу має супроводжувати відповідальна особа з числа працівників освітнього закладу. 

6. Заздалегідь встановлюються відповідальні особи, які після евакуації перевірять заклад на наявність присутніх учнів за межами захисної споруди. 

Порядок дій при отриманні сигналу: 

1. Відповідальна особа у разі надходження сигналу вмикає наявну систему оповіщення навчального закладу. 

2. Вчитель має миттєво сповістити учнів (словесно) про загрозу або виникнення надзвичайної ситуації та припинити навчальне заняття. 

3. Відповідальна особа разом із вчителями має скоординувати хід евакуації учнів від класу до захисної споруди (укриття).

4. Класи, в яких викладають вчителі, мають бути організовані для негайного пересування двома колонами в приміщенні класу та швидкого залишення кабінету. За можливості учні самоорганізовуються для залишення кабінету та руху до захисної споруди. При обмеженому просторі для пересування учні залишають приміщення групами. 

5. Відповідальні особи за евакуацію повинні знаходитись у заздалегідь визначених місцях та допомогти в організації та регулюванні швидкого руху до захисної споруди. До вчителів, які супроводжують молодші класи, приставити помічників. 

6. Медичний працівник повинен знаходитись у відведеному для нього місці для швидкого надання медичної допомоги. 

 7. Відповідальні особи за евакуацію повинні знаходитися біля виходу із захисної споруди для здійснення контролю за порядком укриття учасників освітнього процесу та швидкого реагування у разі, якщо виявиться, що хтось відсутній. 

. Учні або цілі класи, які знаходяться на подвір'ї закладу, під час сигналу тривоги повинні рухатися під наглядом вчителя або самостійно до захисної споруди. 

9. У середині захисної споруди відповідальні особи повинні забезпечити, щоб учні швидко та обережно зайняли свої місця. Після того як усі учні займуть свої місця відповідальний за клас повинен перевірити наявність усіх учнів. 

10. Під час перебування в захисній споруді вчителі та відповідальні особи повинні провести заходи, щоб заспокоїти дітей та всіх, хто знаходиться в ній. 

Алгоритм дій для вчителів у разі проведення занять і увімкнення сигналів тривоги, що розроблений на основі рекомендацій ДСНС України.

У закладах освіти мають бути створені відповідні умови та проведені попередні заходи з підготовки всіх учасників освітнього процесу, а саме:

1.    Ознайомлення з місцем розташування укриттів фонду захисних споруд цивільного захисту, правилами поведінки під час переміщення до укриття та перебування в ньому.

2.    Пояснення дій, що передбачені Планом реагування на надзвичайні ситуації або Інструкції закладу.

3.    Обговорення необхідних речей, які учасники освітнього процесу повинні взяти із собою в укриття.

4.    Розподіл учасників освітнього процесу в укриттях із урахуванням місткості та розташування.

5.    Встановлення покажчиків напрямку руху до укриттів для швидкого та безпечного переміщення.

Почувши сигнал оповіщення необхідно організувати переміщення учасників освітнього процесу у супроводі з вчителем або відповідальною особою, яка після завершення небезпеки та оголошення відміни сигналу організує повернення учасників освітнього процесу до запланованих заходів, а також перевірятиме наявність учнів в укритті та у приміщеннях закладу освіти після завершення небезпеки.

У випадку сигналу небезпеки:

1.    Відповідальна особа вмикає наявну систему оповіщення закладу. 

2.    Вчитель сповіщає учнів про загрозу, а батьків – про переміщення дітей до укриття.

3.    Необхідно організувати пересування двома колонами в приміщенні класу та швидко залишити кабінет.

4.    Для супроводу початкових класів можуть бути залученні помічники.

5.    Для швидкого надання медичної допомоги має бути залучений медичний працівник. 

6.    Відповідальні особи після оголошення сигналу оповіщення мусять перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу, по завершенню перевірки прямувати до найближчого укриття.

7.    Учні, які знаходяться на подвір'ї закладу, під час сигналу оповіщення повинні самостійно рухатися до найближчого укриття фонду захисних споруд. 

8.    У середині захисної споруди відповідальні особи повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця. 

9.    Під час перебування в захисній споруді вчителі та вiдповiдальнi особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті. 

10.                       Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів здійснювався колонами або групами. 

11.                        Під час переміщення до укриттів необхідно врахувати наявність інклюзивних груп і класів. У випадку присутності дітей з ООП – попередньо проводити з ними навчання та бесіди, передбачити швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях для максимального залучення до них дітей з ООП.


ІІ. Алгоритм дій водія громадського транспорту

 1. Зупинити транспортний засіб у безпечному місці (на узбіччі дороги). 

2. Поінформувати пасажирів про отриманий сигнал. 

3. Вивести пасажирів з траспортного засобу, у разі наявності маломобільних груп населення організувати за допомогою пасажирів (кондуктора) їх евакуацію. 

4. Швидко, без паніки зайняти місце у найближчій захисній споруді (сховищі, підвальному приміщенні, паркінгу тощо).

 5. Якщо захисної споруди поблизу немає, сховатися за бетонними плитами, бордюром, лягти у заглибленнях землі, згрупуватися та закрити голову руками. 

ІІІ. Алгоритм дій персоналу та відвідувачів у торговельнорозважальних центрах та інших торговельних комплексах 

Рекомендації власникам: 

1. Забезпечити наявність та готовність системи оповіщення на випадок надзвичайної ситуації воєнного характеру. 

2. Визначити найближчі укриття для відвідувачів та персоналу. 

3. Позначити маршрути евакуації до укриттів. 

4. Призначити осіб, відповідальних за оповіщення, відкриття дверей запасних евакуаційних виходів, забезпечення порядку під час евакуації, збереження майна тощо. 

5. Розробити чітку інструкцію для працівників щодо дій за сигналом та провести з ними тренування.

 6. Розмістити на видному місці інформацію для відвідувачів щодо порядку дій за сигналом.

7. Періодично доводити інформацію до відвідувачів щодо дій у разі загрози та виникнення надзвичайної ситуації (гучномовним зв’язком, пам’ятками, буклетами тощо). 

8. Організувати швидку евакуацію відвідувачів та персоналу у разі загрози. 

9. Перевірити відсутність людей у приміщеннях після евакуації. 

10. За необхідності вжити обмежувальні заходи щодо кількості відвідувачів.

 Рекомендації відвідувачам: 

1. Ознайомитися з інформацією щодо дій у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій під час перебування у закладі. 

2. Дотримуватися правил поведінки у місцях масового перебування людей. 

3. Не залишати неповнолітніх дітей без нагляду. 

4. Уважно стежити за сигналами системи оповіщення та оголошеннями адміністрації закладу. 

5. Неухильно виконувати вказівки адміністрації закладу.

 6. У разі оголошення евакуації негайно залишити приміщення, зберігаючи спокій. 

7. Під час евакуації не користуватися ліфтами, спускатися сходами, прямувати визначеними маршрутами евакуації до визначених укриттів. 

8. Швидко, без паніки зайняти місце у найближчій захисній споруді (сховищі, підвальному приміщенні, паркінгу тощо). 

9. Якщо захисної споруди поблизу немає, сховатися за бетонними плитами, бордюром, лягти у заглибленнях землі, згрупуватися та закрити голову руками. 

10. При виникненні паніки зберігайте спокій та здатність швидко і правильно оцінювати ситуацію. 

11. За необхідності надати допомогу тим, хто її потребує.

Немає коментарів:

Дописати коментар