ЗАГАЛЬНІ КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ
У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Оцінювання в закладі відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» ґрунтується на принципах дитиноцентризму, об'єктивності, доброчесності, справедливості, неупередженості, систематичності, критеріальності, гнучкості, перспективності, диференційованості та конфіденційності, а також плановості, чіткості, прозорості, відкритості, доброзичливості.
Форми оцінювання в закладі визначаються визначаються відповідно до законодавства: усна (індивідуальне, групове та фронтальне опитування); письмова (діагностичні, самостійні та контрольні роботи, тестування); цифрова (тестування в електронному форматі); графічна (робота з діаграмами, графіками, схемами, контурними картами); практична (дослідження, навчальні проєкти, роботи з біологічними об’єктами, виготовлення виробів тощо). Педагогічні працівники самостійно визначають форми оцінювання результатів навчання учнів з певного предмета, орієнтуючись на принцип педагогічної доцільності та враховуючи специфіку навчального предмета і особливості учнів.
Методи оцінювання педагогічні працівники закладу освіти добирають самостійно. Це може бути спостереження, бесіда, тестування, аналіз письмових робіт учнів тощо.
Оцінювання в закладі проводиться за національною шкалою, яка передбачає:
• у 1-2 класах виключно вербальне оцінювання,
• у 3-4 класах — оцінювання за чотирма рівнями: високий, достатній, середній, початковий,
• у 5-11 класах — оцінювання за 12-бальною шкалою.
Критерії, правила і процедури оцінювання учнів закладу освіти визначаються на основі положень відповідних наказів МОН України щодо оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти та ґрунтуються на таких показниках:
сформованість пізнавальної діяльності (мотивації пізнання, сприймання, осмислення, перетворення знання, практичної діяльності);
сформованість знань, умінь, ціннісних ставлень як складників ключових і предметних компетентностей;
володіння розумовими операціями: вмінням аналізувати, синтезувати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
пізнавальна активність;
міра самостійності та творчості у виконанні навчальних завдань;
сформованість вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, висувати і формулювати гіпотези.
Критерії оцінювання начальних досягнень учнів 1-4 класів
"Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти"(затверджено наказом МОН від 13,07.2021 року № 813)
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5-11 класів
Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних
досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти: наказ Міністерства освіти і науки України від 13.04.2011 № 329
«Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти: наказ Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 року № 1222
Оцінювання результатів навчання учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах ліцею, здійснюється згідно із загальними критеріями оцінювання та з урахуванням індивідуальної програми розвитку.
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ
З ПРЕДМЕТІВ
Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6
класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного
стандарту базової середньої освіти.
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів Нової української школи складені на основі
Оцінювання учнів 6 – 11 класів
Оцінювання школярів 6-11 класів здійснюється відповідно до нормативно правових документів:
✅ Закон України «Про повну загальну середню освіту» (стаття 17);
✅ Порядок переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України 14.07.2015 № 762 (у редакції наказів Міністерства освіти і науки України № 621 від 08.05.2019, № 268 від 01.03.2021), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30.07.2015 за № 924/27369;
✅ Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (затверджені наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 13 квітня 2011 р. № 329, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 р. за N 566/19304) (чинні для 6 – 11 класів);
✅ Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 21.08. 2013 р. № 1222 із змінами, додаток 2 (чинні для 6 – 11 класів);
✅ Інструкція з ведення класного журналу 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 03.06. 2008 р. № 496.
Немає коментарів:
Дописати коментар