Сторінки

Професійний стандарт вчителя

 Новороманівський ліцей Брониківської сільської ради

                                   Новоград-Волинського району Житомирської області 

РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ 

ПЕДАГОГІЧНОГО ПРАЦІВНИКА

Професійні компетентності

Реалізація 

А 1. МОВНО-КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ

А 1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою

 

А 1.2. Здатність забезпечувати (за потреби) здобуття учнями освіти з урахуванням особливостей мовного середовища в закладі освіти (мова відповідного корінного народу або національної меншини України)

 

А 1.3. Здатність забезпечувати навчання учнів іноземній мові та спілкуватися іноземною мовою у професійному колі (для вчителів іноземної мови)

 

А 1.4. Здатність формувати і розвивати мовно-комунікативні уміння та навички учнів

 

А 2. ПРЕДМЕТНО-МЕТОДИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ

А 2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів

 

А 2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та уміння, спільні для всіх компетентностей

 

А 2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів

 

А 2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів

 

А 2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення

 

А 2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу

 

А 2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів

 

А 3. ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ

А 3.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності

 

А 3.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси

 

А 3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі

 

Б 1. ПСИХОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ

Б 1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші

індивідуальні особливості учнів

 

Б 1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності

 

Б 1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність

 

Б 1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною

 

Б 2. ЕМОЦІЙНО-ЕТИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ

Б 2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами

 

Б 2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу

 

Б 2.3. Здатність усвідомлювати та поціновувати взаємозалежність людей і систем у глобальному світі

 

Б 3. КОМПЕТЕНТНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНОГО ПАРТНЕРСТВА

Б 3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно орієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі

 

Б 3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства

 

Б 3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами

 

В 1. ІНКЛЮЗИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ

В 1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища

 

В 1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами

 

В 1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів

 

В 2. ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ

В 2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу

 

В 2.2. Здатність здійснювати профілактично-просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни

 

В 2.3. Здатність формувати в учнів культуру здорового та безпечного життя

 

В 2.4. Здатність зберігати особисте фізичне та психічне здоров’я під час професійної діяльності

 

В 2.5. Здатність надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу

 

В 3. ПРОЄКТУВАЛЬНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ

В 3.1. Здатність проектувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів

 

Г 1. ПРОГНОСТИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ

Г 1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу

 

Г 1.2. Здатність планувати освітній процес

 

Г 2. ОРГАНІЗАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ

Г 2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів

 

Г 2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів

 

Г 3. ОЦІНЮВАЛЬНО-АНАЛІТИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ

Г 3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів

 

Г 3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів

 

Г 3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів

 

Д 1. ІННОВАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ

Д 1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі

 

Д 1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності

 

Д 1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв'язання проблем у педагогічній діяльності

 

Д 2. КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЗДАТНОСТІ ДО НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ

Д 2.1. Здатність визначати умови та ресурси професійного розвитку впродовж життя

 

Д 2.2. Здатність взаємодіяти з іншими вчителями на засадах партнерства та підтримки (у рамках наставництва, супервізії тощо)

 

Д 3. РЕФЛЕКСИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ

Д 3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар