Сторінки

Додаток 2 до протоколу педагогічної ради №5 (від 10.01.2023)

 Додаток 2

                                                                              до протоколу педагогічної ради №5

                                                                                                                від 10.01.2023


"Про підсумки моніторингу освітнього процесу  в першому класі НУШ"



Відповідно  до Законів України «Про освіту», «Про повну  загальну середню освіту», керуючись Статутом Новороманівського ліцею, відповідно річного плану внутрішього моніторингу проаналізовано та узагальнено  стан  освітнього процесу у 1 класі (класний керівник Янович Л.М.)

В першому класі навчається 17 здобувачів знань. Всі діти фізично здорові,  відвідували дошкільний заклад.

Відповідно методичних рекомендацій в класі створено 7 навчальних осередків: осередок читання і письма, осередок природознавства, осередок мистецтва, осередок математики та ін. Щодня проводяться ранкові зустрічі. Впроваджено тематичні тижні та тематичні дні. Вивчення мовно-літературної змістової лінії розпочинається з навчання грамоти, яке здійснюється на уроках читання і української мови протягом 8 годин на тиждень. Важливе завдання читання – виявити зацікавлення першокласників дитячою книгою, сформувати початкові уміння самостійно з нею працювати. Щоденно організовуються «Щоденні – 3» і «Щоденні – 5». Важливу роль у системі роботи над розвитком мовленнєвої діяльності першокласників відіграє розвиток усного і писемного зв’язного мовлення, тому щотижня на уроці вчителька відводить на нього 25 хвилин уроку.

Вчителька  стежить за тим, щоб першокласники дотримувались техніки письма і гігієнічних правил, а саме: руху пальців і передпліччя упоперек та уздовж рядка; положення ручки в руці, зошита на парті; правильної постави під час письма.

  Програма з математики передбачає реалізацію змісту в обсязі чотирьох годин на тиждень. Вивчення математики відіграє важливу роль у розвитку загальнонавчальних умінь, тому вчитель спонукає кожного свого учня знаходити різні способи розв’язування навчальних завдань; складати алгоритми виконання дій; здійснювати самоконтроль і само оцінювання діяльності, а саме обирати посильне для себе завдання, оцінювати свою роботу; цікавитися, як по-іншому виконали завдання однокласники, шукати і виправляти помилки у своєму розв’язанні. Активно впроваджується групова робота.  Протягом адаптаційного періоду першокласників вчителька на уроках математики проводила різноманітні дидактичні ігри, давала змогу учням час від часу рухатися, змінювала види діяльності. Для розвитку у першокласників просторових уявлень використовує будівельні набори, конструктори Лего.Уроки проходять в ігровій формі.  Ключовим завданням курсу математики є формування в учнів усвідомлених і стійких обчислювальних навичок – основи обчислювальної складової компетентності, тому змістова лінія «Дії з числами» присутня на кожному уроці. Також вчителька ефективно працює над формуванням в учнів навичок визначення часу за годинником, вимірювання величин, порівняння, додавання і віднімання іменованих чисел. При розв’язуванні задач використовує частково-пошуковий метод, репродуктивні методи навчання. Роботу дітей над задачею полегшує шляхом складання допоміжної моделі-схеми.

  Уроки «Я досліджую світ»  виконують важливу пропедевтичну функцію: сприяють підготовці учнів до вивчення в основній школі інших природничих дисциплін. Ця підготовка здійснюється як за змістовою лінією, так і за лінією розвитку особистісних якостей і навичок навчальної праці. творчо підходить до реалізації змісту програми з природознавства, на власний розсуд добирає об’єкти для вивчення та вводить приклади з нашого регіону. Особливу увагу Янович Л.М. приділяє практичному застосуванню набутих учнями знань у різноманітних життєвих ситуаціях. Тому першокласники вже знають елементарні правила поведінки в природі; беруть участь в доступній природоохоронній діяльності (догляд за кімнатними рослинами, трудові десанти, виготовлення годівниць для птахів). Так як першокласники не володіють достатньо знаннями про об’єкти природи та навичками дослідницької діяльності з ними, вчителька практикує проведення демонстраційних дослідів та проектну діяльність. Учні створюють міні-проекти у формі колективних творчих справ («Як облаштувати джерело», «Моє улюблене місце відпочинку на природі»)

На уроках «Я досліджую світ»  вчителька спрямовує роботу учнів на опанування здоров’язберігаючої компетентності, а саме: учні розповідають, називають, розпізнають, наводять приклади, відтворюють, порівнюють, аналізують, пояснюють, дотримуються правил санітарії та гігієни.

    Основою вивчення учнями музичного мистецтва є найпростіші музичні жанри (пісня, танець, марш), тому навчальну діяльність першокласників на уроках музичного мистецтва вчителька поєднує з яскраво вираженими ігровими елементами: пластичне інтонування, музично-ритмічні ігри, вільне диригування, інсценування окремих музичних творів, пісень. Ці ігрові елементи дають змогу робити уроки захопливими, цікавими, насиченими, а також запобігати руховій пасивності і перевантаженню першокласників.

  Вчителька цікаво проводить уроки образотворчого мистецтва. Це прогулянки та екскурсії в парк з метою розвитку у першокласників навичок сприймання, естетичного милування і спостережливості, а також збирання природних матеріалів для наступних уроків.  Навчальні досягнення першокласників оцінюються вербально. Домашні завдання учням не задаються. 

Немає коментарів:

Дописати коментар