Сторінки

Висновок про результати комплексного самооцінювання освітніх і управлінських процесів Новороманівського ліцею за 2021-2022 навчальний рік

 

   Висновок про результати
комплексного самооцінювання освітніх і управлінських процесів    
Новороманівського ліцею
за 2021-2022 навчальний рік

    

/п

Напрям

Рівень

Досягнення в освітній діяльності й управлінських процесах та проблеми, що потребують вирішення

I

висо- кий

II

достат- ній

III

вимагає покра- щення

IV

низь- кий

1

Освітнє середовище

 

 

+

 

            1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов

навчання та праці

Під час спостереження, вивчення документації, з’ясовано наступне:

Територія та приміщення закладу відповідають санітарно-гігієнічним вимогам. На території відсутні колючі дерева, кущі, гриби та рослини з отруйними властивостями.

Територія закладу огороджена неповністю,  доступу для стороннього транспорту немає, місць, де учні можуть залишатися без нагляду дорослих немає .

Спортивний майданчик облаштований:є 2  футбольні поля (велике та мале),  майданчик зі штучним покриттям, спортивний комплекс для проведення уроків фізкультури, ігровий майданчик для учнів початкової школи відсутній.

Асфальтове покриття на території закладу потребує заміни, бо окремі ділянки можуть стати причиною травмування учнів та працівників закладу.

Подвір’я достатньо озеленене, клумби охайні, насаджені декоративні квіти, покіс та обрізка дерев здійснюються за необхідністю.

Кількість учнів у закладі не перевищує розрахункову місткість учнів.

У закладі навчається 222 учні, середня    

наповнюваність 20.2 не перевищує граничну допустиму наповнюваність.


 

 

 

 

 

 

У закладі нараховується 4 навчальних кабінетів початкової школи, всі відокремлені від старших класів (на ІІ поверсі).

На ІІ, ІІІ поверхах розміщені  предметні кабінети и старшої школи.

На ІІ поверсі розташований кабінет інформатики, в якому навчаються  учні як початкової так і старшої школи.

Належним чином організовано прибирання та провітрювання приміщень закладу, місця спільного користування, коридори, навчальні кабінети, спортивна та актова зала.

У закладі дотримано тепловий режим. Освітлення частково відповідає Санітарному регламенту. В зв’язку з протіканням даху система електропостачання у школі частково відключена.

У закладі дотримується питний режим (на Іта ІІ  поверхах встановлено 2 кулери з питною водою, всі учні користуються індивідуальною бутильованою водою.

Приміщення закладу використовуються раціонально під час організації освітнього процесу.

Педагогічні працівники забезпечені робочими місцями, але не всі вчителі мають власний кабінет (кабінет мистецтва, психолога, педагога - організатора).

Є потреба у створенні додаткових місць відпочинку для учасників освітнього процесу.

 

 

 

+

 

 

1.1.2. Заклад переважно забезпечений навчальними кабінетами і приміщеннями, необхідними для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу. Актова зала,  книгосховище, службове приміщення для  технічного персоналу потребує ремонту.

 Коридори мають як природне, так і штучне освітлення в достатній       кількості. Облаштування приміщення закладу не створює загрози травмування учнів та працівників. Належним чином встановлені меблі в навчальних кабінетах. Більшість навчальних кабінетів  потребують повного оновлення. 15 шкільних дошок, навчальні партии та стільці потребують оновлення. 

Кабінеті хімії, фізики, біології, географії потребують профільного забезпечення.

    Коридори, центральні сходи вільні для проходу, запасні виходи зручні для експлуатації та виходу в разі небезпеки. На І поверсі розташовані їдальня, спортивна зала, актова зала, гардероб.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+

 

 

1.1.3. Заклад забезпечений пожежними виходами,

не захаращеними шляхами евакуації, електрична проводка потребіє повного оновлення. Є чіткий розподіл повноважень з охорони праці серед адміністрації закладу. Облаштування навчальних кабінетів, спортивного залу відповідає вимогам охорони праці та безпеки життєдіяльності. Наявне занулення і заземлення електрообладнання, яке використовується.

Здобувачі освіти та працівники закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх. Регулярно проводяться інструктажі та навчання з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, як серед працівників, так і учнів під час проведення уроків (практичних занять) з інформатики, хімії, фізики, біології, фізичної культури із записом у відповідних журналах реєстрації інструктажів. Проводяться практичні заняття із відпрацюванням шляхів евакуації у разі надзвичайної ситуації.

У закладі ведеться вся необхідна документація з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, поведінки в умовах надзвичайних ситуацій, відповідно до вимог законодавства.

Але в закладі наявна пожежна сигналізація, засоби пожежогасіння(вогнегасники).

 

 

 

+

 

 

1.1.4. За   результатами   анкетування   учасників

освітнього процесу в закладі дотримуються розробленого алгоритму дій у разі нещасного випадку із здобувачами освіти або працівниками закладу чи раптового погіршення їх стану здоров’я.

Ведеться вся необхідна документація щодо реагування на нещасні випадки, травмування учасників освітнього процесу відповідно до вимог законодавства.

Відсутня організація практичних занять з вчителями з надання домедичної допомоги.

 

 

 

 

+

 

1.1.5.     Приміщення     їдальні     укомплектовано

столами і стільцями в достатній кількості для прийому їжі учнями згідно з  затвердженим графіком. Приміщення, меблі та поверхні миються та дезінфікуються за встановленим графіком та згідно інструкціями. При вході


 

 

 

 

 

 

в їдальню обладнана окрема зона для миття рук з електросушарками.

Гарячим харчуванням охоплені всі учні  початкової школи, учні пільгових категорій та частина старшої школи. Гарячими обідами харчуються вихованці групи продовженого дня.  

Технологічне обладанння застаріле, потребує

заміни водоканалізаційна система та капітальний ремонт харчоблоку.

Організація харчування у закладі сприяє формуванню культури здорового способу життя учнів. Меню складається згідно з урахуванням всіх харчових норм для здорового розвитку здобувачів

освіти.

 

 

 

+

 

 

1.1.6.Заклад освіти недостатньо забезпечений комп’ютерною технікою: 8 комп’ютерів, 9 ноутбуків, 4 класи  з інтерактивною дошкою, 2 класи – з проектором ). Один комп’ютерний клас, в якому 9 комп’ютерів, підключений до мережі Інтернет. Пароль    адміністратора знають лише вчителі інформатики. Учні мають обмежені права та обмежений доступ до налаштувань.

Вчителями інформатики регулярно проводяться майстер- класи, консультації з учнями та педпрацівниками щодо правил безпечної роботи в Інтернеті.

База персональних даних учасників освітнього процесу знаходиться на комп’ютері секретаря, доступу до якого учні не мають. Електронна база персональних даних працівників закладу та здобувачів освіти захищена паролем, який знають лише вчителі інформатики та інженер електроннік.

З дітьми регулярно проводяться бесіди та заходи щодо безпечної роботи в Інтернеті, учні переглядають фільми, проходять навчання та тестування з даної теми.

Переважна більшість здобувачів освіти та їхніх батьків поінформовані закладом освіти щодо безпечного використання мережі Інтернет. З батьками та дітьми проводиться профілактична робота щодо попередження        кібербулінгу        та        безпечного


 

 

 

 

 

 

використання мережі Інтернет, у тому числі й під час проведення батьківських зборів та виховних годин.

 

 

 

+

 

 

1.1.7. У закладі проводиться робота щодо

адаптації та інтеграції учнів до освітнього процесу. Питання адаптації 1,5,10 класів розглядається на засіданнях психолого-педагогічного консиліуму щороку.

 

 

 

 

 

 

1.2.      Створення освітнього середовища, вільного від будь яких форм насильства та

дискримінації

 

 

 

+

 

 

1.2.1.   У    закладі    проводиться    антибулінгова

політика, з якою ознайомлені всі учасники освітнього процесу, постійно проводяться тематичні заходи, графік яких оприлюднено на сайті закладу. Керівництво та працівники закладу знають, як діяти у випадку виявлення булінгу.

Класоводи та класні керівники постійно інформують батьків щодо пропусків занять учнями. Також проводиться просвітницька робота з батьками

щодо профілактики насильства в дитячому колективі, кібербулінгу, безпеки в Інтернеті.

 

 

 

+

 

 

1.2.2. У закладі розроблені правила поведінки для

всіх учасників освітнього процесу, з яким вони ознайомлені.

У більшості випадків усі часники освітнього процесу дотримуються та виконують вимоги згідно затверджених правил.

 

 

 

+

 

 

1.2.3. У закладі освіти здійснюється аналіз причин відсутності здобувачів освіти на заняттях та вживаються відповідні заходи. Постійно проводиться аналіз причин відсутності учнів, у разі необхідності здійснюється відповідна робота з учнями, батьками, повідомляється Служба у справах дітей, Національна поліція.

Заклад відповідним чином реагує на звернення про випадки булінгу, приймаються відповідні рішення, простежується результат виконання цих рішень


 

 

 

 

 

 

Здобувачі освіти у разі потреби отримують необхідну психологосоціальну підтримку. З учнями постійно проводяться просвітницькі заходи, класні години, тренінги, тематичні стіннівки, готуються брошурки з контактними номерами центрів допомоги.

Керівництво закладу, педагогічні працівники знають та дотримуються правил згідно затвердженого Порядку реагування на випадки булінгу у закладі.

У нашому закладі не було таких випадків, коли потрібно було повідомити правоохоронні органи та Службу у справах дітей про випадки булінгу.

 

 

 

 

 

 

1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання

освітнього процесу.

 

 

 

 

+

 

1.3.1. Згідно проведеного опитування, більшість

батьків оцінює облаштування території закладу та шкільних приміщень на достатньому рівні.

Варто зазначити, що у закладі не забезпечено архітектурну доступність до будівлі (відсутній пандус на центральному вході, недостатньо широкий прохід для можливості проїзду візком), але є пандуси на запасних входах. Оформлення приміщень закладу (класні кімнати, коридори) мають навчально- пізнавальну, розвивальну та мотивуючу складові.

 

 

 

+

 

 

1.3.2. У закладі створено 7 інклюзивних класів, в яких навчається 9 дітей з особливими освітніми потребами, функціонує ресурсна кімната, проводяться корикційнорозвиткові заняття відповідно до нозології..

 

 

 

+

 

 

1.3.3. Заклад   освіти   співпрацює з фахівцями інклюзивно-ресурсного   

центру щодо психолого-педагогічного супроводу дітей які потребують допомоги та надання консультацій для батьків. У закладі розроблені ІПР за участі батьків та створені умови для залучення асистентів дитини освітній процес.

 

 

 

 

+

 

1.3.4.     За     результатами     спостереження     за

навчальнимии заняттями та освітнім середовищем закладу освіти можна зробити висновок, що у школі формуються навички здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки у здобувачів освіти в освітньому процесі (під час викладання окремих предметів і проведення позаурочних заходів). Водночас формуванню здорового способу життя сприяє широке використання під час


 

 

 

 

 

 

навчання та позаурочних заходів спортивної зали, спортивних майданчиків та спортивного інвентаря.

Під час навчання та позаурочних заходів  часто використовується мультимедійне обладнання, комп'ютерна техніка та програмне забезпечення, інтернет.  Лабораторне обладнання та засоби навчання застосовується у більшості навчальних завдань або видів діяльності, спрямованих на формування ключових компетентностей та наскрізних умінь

здобувачів освіти.

 

 

 

 

+

 

1.3.5. Бібліотека закладу освіти використовується

як для зберігання навчальної літератури, так і для забезпечення пізнавальної діяльності учнів. Ресурси шкільної бібліотеки застосовуються для проведення навчальних занять, позакласних заходів. За результатами опитування батьків, найчастіше відвідують бібліотеку діти молодшої школи.

Для зберігання підручників є ізольоване книгосховище. Наявна площа бібліотеки дозволяє створити  повноцінний простір інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації. Проте, бібліотека не забезпечена сучасною комп’ютерною технікою, її фонд недостатньо укомплектований, зокрема відсутні твори сучасних авторів, словники, довідкова література, що не дає можливості повноцінно залучати учнів середньої та старшої ланки.

 

 

 

 

 

 

 

Потреби в удосконаленні освітнього середовища:

-                   потребують ремонту предметні кабінети, коридори, спортивна зала, актова зала;

-                   заміна електропроводки та електропостачання;


 

 

 

 

 

 

-                   облаштування місць відпочинку учасників освітнього процесу;

-                   установка пандусу на головному вході;

-                   навчальні кабінети не повністю забезпечені обладнанням для виконання освітньої програми;

-                   відсутній кабінет мистецтва

-                   трансформування бібліотеки в сучасний інформаційно-методичний центр;

-                   оновити комп’ютерну техніку та забезпечити вчителів персональною комп’ютерною технікою

-                   залучення спеціалістів (логопед, дефектолог) для надання корекційно – розвиткових послуг дітям з ООП;

-                   підвищити контроль за інформуванням учнів та дотриманням правил охорони праці, безпеки життєдіяльності, правил поведінки, пожежної безпеки в закладі та під час надзвичайних ситуацій;

 

Рівні оцінювання за вимогами

                                   Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці – потребує покращення.

                                     Створення освітнього середовища, вільного від будь яких форм насильства та дискримінації – достатній

                                   Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього процесу достатній

2.

Система

оцінювання здобувачів освіти

 

+

 

 

                    2.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої    

         для здобувачів освіти системи оцінювання,

їх результати навчання

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів оприлюднені на інформаційних стендах у кабінетах. Здобувачі освіти  отримують інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання їхніх результатів навчання від педагогічних працівників, як правило, на початку навчального року, семестру та на першому уроці вивчення теми.

Вчителі закладу використовують  рекомендації МОН, власні критерії оцінювання жоден педагог не розробив.

          2.2. Застосування внутрішнього моніторингу,  ,що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти

При складанні річного плану роботи на 2021-2022 навчальний рік проаналізовано та враховано моніторинг результатів навчальних досягнень, що здійснювався кожним педагогом.

В закладі функціонує відкрита, прозора і зрозуміла для всіх учасників освітнього процесу система оцінювання навчальних досягнень учнів, хоча є частина учнів та батьків, які потребують додаткових інформаційно-роз’яснювальних зусиль з боку педагогічних працівників щодо оцінювання результатів  

навчання.

   Під час проведення навчальних занять та в позаурочній діяльності найчастіше педагоги застосовують такі форми підтримки здобувачів освіти, як індивідуальні консультації, корисні посилання на Інтернет-ресурси, створення ситуації успіху; надають психологічну підтримку здобувачам освіти в їхньому навчанні.

 

    2.3. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за

результати свого навчання, здатності до самооцінювання

 

 

 

 

 

 

 

    Спостереження за навчальними заняттями  показало, що в класах створена доброзичлива атмосфера, ситуації успіху,  відчуття взаємодопомоги один одному, співпраці з вчителем для уточнення завдань.

  Під час спостереження за навчальними заняттями з’ясовано, що близько половини вчителів систематично організовують самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

Потреби у вдосконаленні системи оцінювання здобувачів освіти:

- удосконалення процесу впровадження  формувального  оцінювання, що спрямоване відстежувати індивідуальний прогрес кожного учня.

-  оприлюднити критерії оцінювання на веб- сайті закладу

- під час оцінювання навчальних досягнень учнів дотримуватися принципів академічної доброчесності, заохочувати учнів дотримуватися її.

- розвивати в учнів почуття відповідальності за результати власної освітньої діяльності

- потребує вдосконалення процедура застосування внутрішнього моніторингу та використання його результатів для забезпечення якості                      

освіти.

  Рівні оцінювання за вимогами

          Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої    

         для здобувачів освіти системи оцінювання,

їх результати навчання

            – потребує покращення.

Застосування внутрішнього моніторингу,  ,що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти – достатній

    Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за

результати свого навчання, здатності до самооцінювання   достатній


3.

Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу

 

 

+

 

 

3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти

                   

                  Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність

                  У всіх вчителів наявні календарно-тематичні плани. Календарно-тематичне планування відповідає освітній програмі закладу освіти, розробляється на семестр. Форма ведення календарно-тематичного плану є довільною. Календарно-тематичні плани розглядаються і погоджуються на засіданнях методичних об’єднань закладу освіти та заступником директора з навчальної роботи. У кінці навчального року вчителі самостійно або на засіданнях методичних об’єднань проводять аналіз реалізації календарно-тематичного планування та визначають напрямки вирішення проблем, які виникали у ході використання календарного планування протягом навчального року. Зміст календарно-тематичного планування в основному відповідає очікуваним результатам навчально-пізнавальної діяльності учнів згідно навчальних програм предметів (курсів). У календарно-тематичному плануванні більшості вчителів простежується компетентнісний підхід у викладанн

3.1.2. Педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти      

    Проблеми впровадження компетентнісного підходу обговорюються на засіданнях педагогічної ради та засіданнях МО. Реалізація компетентнісного підходу зазначена як основна науково-методична проблема: «Досягнення якісних освітніх результатів через створення творчого освітнього середовища», над вирішенням якої працює заклад освіти.

У закладі проводяться майстер-класи вчителів, які успішно впроваджують компетентнісний підхід у процесі викладання. Вчителі при родничо – матиматичного циклу залучають учнів у дослідницьку та проектну діяльність.

 

 3.1.3. Педагогічні працівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти (за потреби). У закладі за необхідності розробляються індивідуальні навчальні плани для дітей, які цього потребують. Спостерігається співпраця при розробленні індивідуальної освітньої траєкторії між учителем, практичним психологом, ассистентами вчителів і батьками.

 

 3.1.4. Педагогічні працівники створюють та/або використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги тощо) Вчителі мають оприлюднені публікації, методичні розробки, портфоліо, матеріали до навчальних занять. На засіданнях педагогічних рад, методичних об’єднань відбувається обмін досвідом між вчителями у закладі освіти.

 

 3.1.5. Педагогічні працівники сприяють формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, В основному простежується наскрізний процес виховання під час проведення навчальних занять,  предметів і курсів навчального плану,  поєднуюється виховний процес з формуванням ключових компетентностей учнів  виховання та розвитку.

 

 3.1.6. Педагогічні працівники використовують інформаційнокомунікаційні технології в освітньому процесі Вчителів володіють навичками комп’ютерних технологій, офісних програм, використовують ІКТ у освітній діяльності. постійно вдосконалюють свої навички з використання ІКТ шляхом індивідуальних консультацій, дистанційного навчання педагогічних працівників, онлайн-курсів.

 

3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників

 

  3.2.1.Педагогічні працівники сприяють формуванню, забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації .

  Вчителі використовують різні форми підвищення кваліфікації: в ОІППО, участь у тренінгах, конференціях, семінарах, вебінарах, онлайн-курсах тощо. Напрями підвищення кваліфікації в основному відповідають освітній програмі закладу.

  3.2.2. Педагогічні працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь у освітніх

 

  Окремі педагогічні працівники беруть участь в інноваційній, дослідноекспериментальній роботі. Про результати інноваційної роботи звітують на засіданнях педагогічної ради закладу освіти. Деякі вчителі виступають на конференціях і семінарах, оприлюднюють публікації з тематики роботи.

 

 

 

 

 

 

3.3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти

3.3.1. Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства

Вчителі закладу під час проведення навчальних занять використовують технології особистісно орієнтованого підхіду у навчанні. В ході освітнього процесу в основному забезпечується психологічний комфорт дитини, розвиток учнів та їх самореалізація.

3.3.2. Педагогічні працівники співпрацюють з батьками здобувачів освіти з запитань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв’язок

Комунікація з батьками відбувається у різних формах: індивідуальні зустрічі, бесіди, онлайнова комунікація за допомогою соціальних мереж та шкільного сайту. Батьки періодично залучаються до виховних заходів, іноді долучаються до навчального процесу. Більшість батьків позитивно оцінюють результати комунікування.

 

 3.3.3 У закладі освіти існує практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці

Співпраця між педагогічними працівниками у закладі освіти відбувається під час роботи над розв’язанням певної науково-методичної проблеми, взаємовідвідування навчальних занять, поширення педагогічного досвіду, роботи творчої групи.  Педагогічні працівники надають методичну підтримку коллегам, впроваджується практика педагогічного наставництва, обмін досвідом.   Результатом командної співпраці є розробкаспільних проектів, підготовка до загальношкільних заходів тощо

 

3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності

 

3.4.1. Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються норм  академічної доброчесності, виствітлені в Положенні про академічну доброчесність в навчальному закладі. Педагоги частково спрямовують зміст завдань під час проведення навчальних занять на творчу та аналітичну роботу учнів, в залежності від матеріалу розробляють такі завдання, які спонукають учнів критично мислити

 3.4.2. Педагогічні працівники сприяють дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти

 Педагогічні працівники частково інформують учасників освітнього процесу про норми академічної доброчесності та їх важливість, вчать учнів при використанні інформаційних джерел робити необхідні посилання та вказувати автора. Частина вчителів розробляє завдання, які унеможливлюють списування

 

Потреби у вдосконаленні педагогічної діяльності педагогічних працівників закладу:

- покращення впровадження в закладі освітніх проєктів, участь у фахових конкурсах педагогічної майстерності, виставках, конкурсах тощо

 -  оприлюднити Положення про академічну доброчесність на веб- сайті закладу

- під час оцінювання навчальних досягнень учнів дотримуватися принципів академічної доброчесності, заохочувати учнів дотримуватися  її.

- посилити співпрацю та комунікацію педагогічних працівників з батьками

- ефективно планувати педагогічну діяльність, використовувати сучасні освітні підходи до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти, постійно підвищувати професійну компетентність та майстерність, співпрацювати зі здобувачами освіти, їх батьками, організовувати педагогічну діяльність та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності

 

  Рівні оцінювання за вимогами

Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти  – достатній

Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників достатній

 Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти потребує покращення

Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності достатній

 

 

 4.

Управлінські процеси закладу освіти

 

 

+

 

 4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань

4.1.1. У закладі освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності Стратегія розвитку закладу освіти потребує коригування у звязку зі зміною типу закладу та зміни керівника.

4.1.2. Річний план роботи закладу освіти реалізує основні  стратегічні напрямки його розвитку. Під час річного планування враховано зміст освітньої програми закладу освіти, що якнайповніше напрями функціонування та розвитку закладу. З метою оцінки рівня виконання річного плану минулого навчального року проведено аналіз результатів діяльності закладу за основними напрямками. Результати цього аналізу будуть враховані під час складання плану наступного року. Діяльність педагогічної ради закладу освіти спрямовується на реалізацію річного плану і стратегію розвитку закладу 

4.1.3. У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти

Закладом освіти здійснено комплексне самооцінювання за всіма компонентами внутрішньої системи, що визначить майбутнє стратегічне планування закладу. Учасники освітнього процесу в недостатньому обсязі залучаються до процесу самооцінювання якості освітньої діяльності закладу

 4.1.4. Керівництво закладу освіти планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання

Матеріально-технічний стан закладу потребує оновлення, не в повній мірі відповідає запитам та потребам освітнього процесу. Керівництво закладу освіти вживає заходів для створення належних умов діяльності закладу (зокрема, вивчає стан матеріально-технічної бази, планує її розвиток, звертається із відповідними клопотаннями до засновника, здійснює проектну діяльність) 

3          4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм

4          4.2.1. Керівництво закладу освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру Керівництво закладу освіти намагається всіляко сприяти створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу. Керівництво закладу загалом вчасно розглядає звернення учасників освітнього процесу та намагається оперативно вживати відповідних заходів реагування.

5          4.2.2. Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах.

6           Заклад освіти забезпечує змістовне наповнення інформаційних ресурсів закладу (інформаційні стенди, веб-сторінка закладу освіти, сторінки у соціальних мережах). Викладений матеріал вчасно поновлюється.

7          4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників

4.3.1. Штатний розпис закладу освіти недостатньо забезпечує виконання освітньої програми. У закладі освіти кадровий склад укомплектовано на 100% (вільні вакансії відсутні). Частка педагогічних працівників закладу освіти, які працюють за фахом, складає 95%.

50 % педагогічних працівників мають вищу кваліфікаційну категорію.

 4.3.2. Керівництво закладу освіти за допомогою системи матеріального та морального заохочення мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності Керівництво закладу освіти застосовує заходи матеріального та морального заохочення до педагогічних працівників з метою підвищення якості освітньої діяльності. Працівники закладу з підставами для матеріального та морального стимулювання ознайомлені. Керівництво закладу не має додаткових джерел фінансування для забезпечення матеріального стимулювання працівників за виконання ними додаткової роботи.

 4.3.3. Керівництво закладу освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників.

 Керівництво закладу освіти створює умови для постійного підвищення кваліфікації, чергової та позачергової атестації, добровільної сертифікації педагогічних працівників. Більшість педагогічних працівників вважають, що керівництво закладу освіти сприяє їхньому професійному розвиткові. Питання професійного вдосконалення розглядаються засіданнями методичних об’єднань працівників та педагогічною радою закладу.

4.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою

4.4.1. У закладі освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу

 Права та обов’язки учасників освітнього процесу у закладі реалізуються шляхом затвердження відповідних регламентуючих документів (розроблено правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції працівників, правила поведінки здобувачів освіти). Учасники освітнього процесу ознайомлені зі своїми правами та обов’язками.

4.4.2. Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу

Частина учасників освітнього процесу вважають, що їхні пропозиції не в повній мірі враховуються під час прийняття управлінських рішень.

4.4.3. Керівництво закладу освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування

Керівництво сприяє участі громадського самоврядування у вирішенні питань щодо діяльності закладу освіти . Заплановано створення Піклувальної ради закладу з метою підвищення якості надання закладом освітніх послуг. Не рідше одного разу на семестр проводяться загальношкільні батьківські збори, класні збори.

4.4.4. Керівництво закладу освіти сприяє виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади

Керівництво закладу підтримує освітні та громадські ініціативи учасників освітнього процесу, які спрямовані на сталий розвиток закладу та участь у житті місцевої громади (культурні, спортивні, екологічні проекти, заходи), але більшість пропозицій не мають можливості бути реалізованими через брак коштів. Планується розробити механізм залучення додаткових коштів для здійснення таких ідей та пропозицій.

 4.4.5. Режим роботи закладу освіти та розклад занять враховують вікові особливості здобувачів освіти, відповідають їх освітнім потребам

Затверджений режим роботи закладу враховує потреби учасників освітнього процесу та особливості діяльності закладу та є достатньо комфортним. Розклад навчальних занять переважно забезпечує рівномірне навчальне навантаження відповідно до вікових особливостей здобувачів освіти. Розклад навчальних занять у закладі освіти сформований у повній відповідності до освітньої програми. Розклад навчальних занять у повній мірі забезпечує рівномірність навантаження педагогічних працівників

 4.4.6. У закладі освіти створюються умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти

 

4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності

4.5.1. Заклад освіти впроваджує політику академічної доброчесності

 Керівництво закладу освіти працює над реалізацією заходів щодо формування академічної доброчесності. У закладі створене Положення про академічну доброчесність. Факти порушення академічної доброчесності не виявлені.

 

 4.5.2. Керівництво закладу освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції

Керівництво закладу освіти забезпечує проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції. Більшість педагогічних працівників та інших учасників освітнього процесу ознайомлені з вимогами антикорупційного законодавства. У закладі випадки недоброчесної поведінки не зафіксовані.

 

Потреби у вдосконаленні педагогічної діяльності педагогічних працівників закладу:

-   оприлюднити Положення про академічну доброчесність на веб- сайті закладу

- під час оцінювання навчальних досягнень учнів дотримуватися принципів академічної доброчесності, заохочувати учнів дотримуватися  її.

- посилити співпрацю та комунікацію педагогічних працівників з батьками

- ефективно планувати педагогічну діяльність, використовувати сучасні освітні підходи до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти, постійно підвищувати професійну компетентність та майстерність, співпрацювати зі здобувачами освіти, їх батьками, організовувати педагогічну діяльність та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності

 

  Рівні оцінювання за вимогами

                      Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань– достатній

Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм достатній

 Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників достатній

8           

Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою

потребує покращення

Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності

достатній

 

 

 

 

 

 Директор                                                                   Валентина НАЙДЮК


 

Немає коментарів:

Дописати коментар