Висновок про результати
комплексного самооцінювання
освітніх і управлінських процесів
Новороманівського ліцею
за 2021-2022 навчальний рік
№ /п |
Напрям |
Рівень |
Досягнення в освітній діяльності й управлінських процесах та проблеми, що потребують вирішення |
|||
I висо- кий |
II достат- ній |
III вимагає покра-
щення |
IV низь- кий |
|||
1 |
Освітнє середовище |
|
|
+ |
|
1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці Під час спостереження, вивчення документації, з’ясовано наступне: Територія та приміщення закладу відповідають санітарно-гігієнічним вимогам. На території відсутні колючі дерева, кущі,
гриби та рослини з отруйними властивостями. Територія закладу огороджена неповністю, доступу для стороннього
транспорту немає, місць, де учні можуть залишатися без нагляду дорослих немає . Спортивний майданчик облаштований:є 2 футбольні поля (велике та мале), майданчик зі штучним покриттям, спортивний
комплекс для проведення уроків фізкультури, ігровий майданчик для учнів початкової школи відсутній. Асфальтове покриття на території закладу потребує заміни, бо окремі ділянки
можуть стати причиною травмування учнів та працівників
закладу. Подвір’я достатньо озеленене, клумби охайні, насаджені декоративні квіти, покіс
та обрізка дерев
здійснюються за необхідністю. Кількість учнів у закладі не перевищує розрахункову місткість учнів. У закладі навчається 222 учні, середня
наповнюваність 20.2 не перевищує граничну допустиму наповнюваність. |
|
|
|
|
|
|
У закладі нараховується 4 навчальних кабінетів початкової школи, всі відокремлені
від старших класів (на ІІ поверсі). На ІІ, ІІІ поверхах розміщені предметні кабінети и старшої
школи. На ІІ поверсі
розташований кабінет інформатики, в якому навчаються учні як початкової так і старшої
школи. Належним чином організовано прибирання та провітрювання приміщень закладу, місця
спільного користування, коридори, навчальні кабінети,
спортивна та актова зала. У закладі дотримано тепловий режим. Освітлення частково відповідає Санітарному регламенту. В зв’язку з протіканням даху система
електропостачання у школі частково відключена. У закладі дотримується питний режим (на Іта ІІ поверхах встановлено 2 кулери з питною водою, всі учні користуються індивідуальною бутильованою водою. Приміщення закладу використовуються раціонально під
час організації освітнього процесу. Педагогічні працівники забезпечені робочими місцями,
але не всі вчителі мають власний кабінет (кабінет мистецтва, психолога,
педагога - організатора). Є потреба у створенні
додаткових місць відпочинку для учасників освітнього процесу. |
|
|
|
+ |
|
|
1.1.2. Заклад переважно забезпечений навчальними кабінетами і приміщеннями, необхідними для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу. Актова зала,
книгосховище, службове приміщення для технічного персоналу потребує ремонту. Коридори мають
як природне, так і штучне
освітлення в достатній кількості. Облаштування приміщення закладу
не створює загрози
травмування учнів та працівників. Належним чином встановлені меблі
в навчальних кабінетах. Більшість навчальних
кабінетів потребують повного оновлення.
15 шкільних дошок, навчальні партии та стільці потребують оновлення. Кабінеті хімії, фізики, біології, географії потребують профільного
забезпечення. Коридори, центральні
сходи вільні для проходу, запасні виходи
зручні для експлуатації та виходу в разі небезпеки. На І поверсі
розташовані їдальня, спортивна зала, актова зала, гардероб.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
1.1.3. Заклад
забезпечений пожежними виходами, не захаращеними шляхами
евакуації, електрична проводка потребіє повного оновлення. Є
чіткий розподіл повноважень з охорони праці
серед адміністрації закладу. Облаштування навчальних кабінетів, спортивного залу відповідає вимогам охорони праці
та безпеки життєдіяльності. Наявне занулення і заземлення електрообладнання, яке використовується. Здобувачі освіти та працівники закладу
освіти обізнані з вимогами охорони
праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах
надзвичайних ситуацій і дотримуються
їх. Регулярно проводяться інструктажі та
навчання з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, як серед працівників, так і учнів під час проведення уроків
(практичних занять) з інформатики,
хімії, фізики, біології, фізичної культури
із записом у відповідних журналах реєстрації
інструктажів. Проводяться практичні заняття із відпрацюванням шляхів евакуації у разі
надзвичайної ситуації. У закладі ведеться вся необхідна документація з
охорони праці, безпеки
життєдіяльності, пожежної безпеки, поведінки в умовах надзвичайних
ситуацій, відповідно до вимог законодавства. Але в закладі
наявна пожежна сигналізація, засоби
пожежогасіння(вогнегасники). |
|
|
|
+ |
|
|
1.1.4. За
результатами анкетування учасників освітнього процесу в закладі дотримуються розробленого алгоритму дій у разі нещасного випадку із здобувачами освіти
або працівниками закладу
чи раптового погіршення їх стану здоров’я. Ведеться вся необхідна документація щодо реагування на нещасні випадки, травмування учасників освітнього процесу відповідно до вимог законодавства. Відсутня організація практичних занять з вчителями з надання
домедичної допомоги. |
|
|
|
|
+ |
|
1.1.5. Приміщення їдальні укомплектовано столами і стільцями в достатній кількості для прийому їжі учнями згідно з затвердженим графіком. Приміщення, меблі
та поверхні миються
та дезінфікуються за встановленим графіком та згідно інструкціями. При вході |
|
|
|
|
|
|
в їдальню обладнана окрема зона для миття рук з електросушарками. Гарячим харчуванням охоплені всі учні початкової
школи, учні пільгових категорій та частина старшої школи. Гарячими
обідами харчуються вихованці групи продовженого дня. Технологічне обладанння застаріле, потребує заміни водоканалізаційна система та капітальний ремонт
харчоблоку. Організація харчування у закладі сприяє
формуванню культури здорового способу життя учнів. Меню
складається згідно з урахуванням всіх харчових норм
для здорового розвитку здобувачів освіти. |
|
|
|
+ |
|
|
1.1.6.Заклад освіти недостатньо забезпечений комп’ютерною технікою: 8 комп’ютерів, 9 ноутбуків, 4 класи
з інтерактивною дошкою, 2 класи – з проектором ). Один комп’ютерний клас, в якому
9 комп’ютерів, підключений до мережі Інтернет. Пароль адміністратора знають
лише вчителі інформатики. Учні мають обмежені права та обмежений доступ до налаштувань. Вчителями інформатики регулярно проводяться майстер-
класи, консультації з учнями та педпрацівниками щодо правил безпечної роботи
в Інтернеті. База персональних даних
учасників освітнього процесу знаходиться на комп’ютері
секретаря, доступу до якого учні
не мають. Електронна база персональних даних працівників закладу та здобувачів освіти захищена паролем, який знають лише вчителі інформатики та інженер електроннік. З дітьми регулярно проводяться бесіди та заходи щодо
безпечної роботи в Інтернеті, учні переглядають фільми, проходять навчання та тестування з даної теми. Переважна більшість здобувачів освіти та їхніх батьків поінформовані закладом освіти щодо безпечного використання мережі Інтернет.
З батьками та дітьми
проводиться профілактична робота
щодо попередження кібербулінгу та безпечного |
|
|
|
|
|
|
використання мережі
Інтернет, у тому
числі й під час проведення батьківських зборів та виховних годин. |
|
|
|
+ |
|
|
1.1.7. У закладі проводиться робота щодо адаптації та інтеграції учнів до освітнього процесу. Питання адаптації 1,5,10 класів розглядається на засіданнях психолого-педагогічного консиліуму щороку. |
|
|
|
|
|
|
1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь яких
форм насильства та дискримінації |
|
|
|
+ |
|
|
1.2.1. У
закладі проводиться антибулінгова політика, з якою ознайомлені всі учасники освітнього процесу, постійно проводяться тематичні заходи, графік яких оприлюднено на сайті закладу. Керівництво та працівники закладу знають, як діяти у випадку
виявлення булінгу. Класоводи та класні
керівники постійно інформують батьків щодо пропусків занять учнями. Також
проводиться просвітницька робота
з батьками щодо профілактики насильства в дитячому колективі, кібербулінгу, безпеки в Інтернеті. |
|
|
|
+ |
|
|
1.2.2. У закладі розроблені правила поведінки для всіх учасників освітнього процесу, з яким вони ознайомлені. У більшості випадків усі часники освітнього процесу дотримуються та виконують вимоги
згідно затверджених правил. |
|
|
|
+ |
|
|
1.2.3. У закладі освіти
здійснюється аналіз причин
відсутності здобувачів освіти на заняттях та вживаються
відповідні заходи. Постійно
проводиться аналіз причин відсутності учнів,
у разі необхідності здійснюється відповідна робота з учнями, батьками, повідомляється Служба
у справах дітей, Національна поліція. Заклад відповідним чином
реагує на звернення про випадки булінгу, приймаються відповідні рішення, простежується результат виконання цих рішень |
|
|
|
|
|
|
Здобувачі освіти у разі потреби
отримують необхідну психологосоціальну підтримку. З учнями постійно проводяться просвітницькі заходи,
класні години, тренінги, тематичні стіннівки, готуються брошурки з контактними номерами центрів допомоги. Керівництво закладу, педагогічні працівники знають та
дотримуються правил згідно затвердженого Порядку реагування на випадки булінгу у закладі. У нашому закладі не було таких випадків, коли потрібно було повідомити правоохоронні органи та Службу
у справах дітей
про випадки булінгу. |
|
|
|
|
|
|
1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього процесу. |
|
|
|
|
+ |
|
1.3.1. Згідно
проведеного опитування, більшість батьків оцінює облаштування території закладу та шкільних приміщень на достатньому рівні. Варто зазначити, що у закладі
не забезпечено архітектурну доступність до будівлі
(відсутній пандус на центральному
вході, недостатньо широкий прохід для можливості проїзду візком), але є пандуси
на запасних входах.
Оформлення приміщень закладу
(класні кімнати, коридори) мають навчально- пізнавальну, розвивальну та
мотивуючу складові. |
|
|
|
+ |
|
|
1.3.2. У закладі створено 7 інклюзивних класів, в яких навчається 9 дітей з особливими освітніми потребами, функціонує ресурсна кімната, проводяться корикційно – розвиткові заняття відповідно до нозології.. |
|
|
|
+ |
|
|
1.3.3. Заклад освіти співпрацює з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру щодо психолого-педагогічного супроводу дітей які потребують допомоги
та надання консультацій для
батьків. У закладі розроблені ІПР за участі батьків та створені умови для
залучення асистентів дитини освітній процес. |
|
|
|
|
+ |
|
1.3.4. За
результатами спостереження за навчальнимии заняттями та освітнім середовищем закладу освіти можна зробити висновок, що у школі формуються навички здорового способу
життя та екологічно доцільної поведінки у
здобувачів освіти в освітньому процесі
(під час викладання окремих предметів і проведення позаурочних заходів). Водночас формуванню здорового способу життя
сприяє широке використання під час |
|
|
|
|
|
|
навчання та позаурочних заходів спортивної зали,
спортивних майданчиків та спортивного інвентаря. Під час навчання та позаурочних заходів часто використовується мультимедійне обладнання, комп'ютерна техніка та програмне забезпечення, інтернет. Лабораторне обладнання та засоби навчання застосовується у більшості навчальних завдань або видів
діяльності, спрямованих на формування ключових компетентностей та наскрізних умінь здобувачів освіти. |
|
|
|
|
+ |
|
1.3.5. Бібліотека закладу освіти використовується як для зберігання навчальної літератури, так і для забезпечення пізнавальної діяльності учнів. Ресурси
шкільної бібліотеки застосовуються для проведення навчальних занять, позакласних заходів. За результатами опитування батьків, найчастіше відвідують бібліотеку діти
молодшої школи. Для зберігання підручників є ізольоване книгосховище. Наявна площа бібліотеки
дозволяє створити повноцінний простір
інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації. Проте, бібліотека не забезпечена сучасною комп’ютерною технікою, її фонд недостатньо укомплектований, зокрема відсутні твори сучасних авторів, словники, довідкова література, що не дає
можливості повноцінно залучати учнів середньої та старшої ланки.
|
|
|
|
|
|
|
Потреби в удосконаленні освітнього середовища: -
потребують ремонту предметні
кабінети, коридори, спортивна зала, актова зала; -
заміна електропроводки та електропостачання; |
|
|
|
|
|
|
-
облаштування місць
відпочинку учасників освітнього процесу; -
установка пандусу на головному вході; -
навчальні кабінети не повністю забезпечені обладнанням для виконання освітньої програми; -
відсутній кабінет мистецтва -
трансформування бібліотеки в сучасний інформаційно-методичний центр; -
оновити комп’ютерну техніку
та забезпечити вчителів персональною комп’ютерною технікою -
залучення спеціалістів (логопед, дефектолог) для надання
корекційно – розвиткових послуг дітям з ООП; -
підвищити контроль за
інформуванням учнів та дотриманням правил
охорони праці, безпеки
життєдіяльності, правил поведінки, пожежної безпеки в закладі
та під час надзвичайних ситуацій;
Рівні оцінювання за вимогами
Забезпечення комфортних і безпечних умов
навчання та праці – потребує покращення.
Створення освітнього середовища, вільного від будь яких форм насильства та дискримінації
– достатній
Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього процесу – достатній |
2. |
Система оцінювання здобувачів освіти |
|
+ |
|
|
2.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої
для здобувачів освіти
системи оцінювання, їх результати навчання
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів оприлюднені
на інформаційних стендах у кабінетах. Здобувачі освіти отримують інформацію про критерії,
правила та процедури оцінювання
їхніх результатів навчання від педагогічних працівників, як правило, на початку навчального року, семестру та на першому
уроці вивчення теми. Вчителі закладу використовують рекомендації МОН, власні критерії
оцінювання жоден педагог не розробив.
2.2. Застосування внутрішнього моніторингу, ,що передбачає
систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача
освіти При складанні річного плану роботи на 2021-2022 навчальний рік проаналізовано та враховано моніторинг результатів навчальних
досягнень, що здійснювався кожним педагогом.
В закладі функціонує відкрита, прозора і
зрозуміла для всіх учасників освітнього процесу система
оцінювання навчальних досягнень учнів, хоча
є частина учнів та батьків, які потребують додаткових інформаційно-роз’яснювальних зусиль
з боку педагогічних працівників щодо
оцінювання результатів навчання. Під час проведення навчальних
занять та в позаурочній діяльності найчастіше педагоги застосовують такі форми підтримки здобувачів
освіти, як індивідуальні консультації, корисні посилання на Інтернет-ресурси, створення ситуації успіху; надають психологічну підтримку здобувачам освіти в їхньому
навчанні.
2.3. Спрямованість системи
оцінювання на формування у здобувачів освіти
відповідальності за результати
свого навчання, здатності до самооцінювання |
|
|
|
|
|
|
Спостереження за навчальними заняттями показало, що в класах створена доброзичлива атмосфера, ситуації успіху, відчуття взаємодопомоги один одному,
співпраці з вчителем для уточнення завдань. Під час спостереження за навчальними заняттями з’ясовано, що близько
половини вчителів систематично організовують самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти.
|
|
|
|
|
|
|
Потреби у вдосконаленні системи оцінювання здобувачів освіти: - удосконалення процесу
впровадження формувального оцінювання,
що спрямоване відстежувати
індивідуальний прогрес кожного учня. - оприлюднити критерії оцінювання
на веб- сайті закладу - під
час оцінювання навчальних досягнень учнів дотримуватися принципів академічної
доброчесності, заохочувати учнів дотримуватися її. - розвивати в учнів почуття відповідальності за
результати власної освітньої діяльності - потребує вдосконалення процедура застосування внутрішнього моніторингу та використання його
результатів для забезпечення якості освіти. Рівні оцінювання за вимогами
Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої
для здобувачів освіти
системи оцінювання, їх результати навчання
– потребує покращення. Застосування внутрішнього
моніторингу, ,що передбачає систематичне
відстеження та коригування результатів навчання кожного
здобувача освіти – достатній Спрямованість системи
оцінювання на формування у здобувачів освіти
відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання – достатній |
Директор Валентина НАЙДЮК
Немає коментарів:
Дописати коментар