Сторінки

Довідка за результатами самооцінювання діяльності та управлінських процесів Новороманівського ліцею Брониківської сільської ради за напрямом “ Система оцінювання здобувачів освіти” 2022-2023 навчальний рік

 

                                                             Довідка

                        за результатами самооцінювання діяльності

                                 та управлінських процесів

            Новороманівського ліцею Брониківської сільської ради

                      за напрямом “ Система оцінювання здобувачів освіти”

                                         2022-2023 навчальний рік

 

        Під час опитування більшість ( 82%) педагогічних працівників зазначають, що інформують здобувачів освіти про критерії оцінювання на початку навчального року, 60%  - перед вивченням кожної теми, 9% - критерії оцінювання висвітлюють в соцмережах у спілкуванні з батьками.  74% учителів адаптують критерії МОН до умов роботи ліцею, 34,8% — використовують виключно рекомендації МОН, 22%  -  розробляють власні, в тому числі спільно з дітьми.

   Результати анкетування батьків засвідчили, що більшість батьків (80,6%) отримують інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень учнів, переважно так -  11,2%, іноді — 5,1%, ніколи  - 3,1%.

    28,3% опитаних учнів вказують, що вчителі пояснюють вимоги до оцінювання, аргументують оцінку на прохання учня, 64,5% зазначають, що педагоги  ще до початку оцінювання завжди пояснюють, за що учень може отримати ту чи іншу оцінку, а після оцінювання завжди її обгрунтовують.

   64,2% опитуваних здобувачів освіти зазначають, що завжди отримують інформацію про оцінювання, 34%  - у разі звернення до вчителів.

   Оцінку навчальних досягнень учнів вчителі супроводжують вербальними судженнями: постійно -32%, майже завжди — 45, %, часто — 9%, іноді — 4%, ніколи — 13%.

     80% відсотків батьків здобувачів освіти вважають оцінювання результатів справедливим. Здобувачі освіти: 57,4% - справедливо, 35, 2% -  у більшості випадків справедливо.

   У Новороманівському ліцеї відповідно до Положення про внутрішній моніторинг наявний перспективний план внутрішнього моніторингу результатів навчання здобувачів освіти. Зокрема, на 2022-2023 навчальний рік сплановано моніторинг навчальних досягнень учнів за результатами семестрів та навчального року.

   Результати моніторингових досліджень розглядаються на засіданнях педагогічної ради ліцею. За підсумками порівняльних  моніторингів здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти, приймаються відповідні рішення.

     Під час опитування педагогічних працівників з’ясовано: 70,8% вчителів використовують підсумкове та поточне оцінювання, 62,5% - самооцінювання учнями, взаємооцінювання  — 37,5%, формувальне оцінювання — 66,7%. В анкетуванні  вчителі зазначають, що вибудовують траєкторію розвитку кожного учня, враховуючи його індивідуальні особливості, а саме: постійно — 45%, майже завжди — 41%, часто — 14%.

     За результатами опитування здобувачів освіти з’ясовано, що вони отримують зворотний зв’язок від учителів у різних формах, а саме: 21,6% - стверджують, що вчителі аргументують виставлені оцінки, 37,3% вказують, що вчителі аналізують помилки, 58,8% зазначають, що педагогічні працівники визначають шляхи покращення результатів навчання, 39,2% говорять, що вчителі заохочують до подальшого навчання. На запитання щодо мети оцінювання їх знань здобувачі відповіли: з метою визначення рівня знань, умінь, навичок — 54,7%, з метою відстеження індивідуального прогресу — 26,4%, невідомо з якою метою — 11%.

  51,5% учнів вважають, що їхня думка враховується вчителями під час проведення уроків, 37% - з окремих предметів.

  Заклад освіти сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання ( 64,5% опитуваних учнів відповіли позитивно, усвідомлюючи важливість навчання для подальшого життя). 63% опитуваних здобувачів освіти  погоджуються із твердженням, що вчителі вірять у них і їх успіхи, 81% - що вчителі поважають їх, 81% - що вчителі допомагають їм на їх прохання.

  70,4% учнів пов’язують свою успішність із власною наполегливістю та працьовитістю,  44,4% опитуваних учнів — із рівнем викладання навчальних предметів, 35,2% - із допомогою батьків.

    Здобувачі освіти здійснюють  самооцінювання результатів своєї роботи під час навчальних предметів за результатом опитування : так, постійно — 31,4%, здебільшого, так — 37,3%, 29,4% - дуже рідко.

   У ліцеї навчальний процес побудований на засадах академічної доброчесності, зокрема, 64,4% опитуваних учнів відповіли, що бесіди про важливість академічної доброчесності проводяться регулярно, 36,5% - що так, але не регулярно.

 

    Рівні оцінювання за вимогами:

1.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень:  достатній рівень.

1.2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти: достатній рівень.

1.3. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання: рівень, що вимагає покращення.

За напрямом 2: достатній рівень.

Рекомендації:

1.Адміністрації закладу:

 1.1.Тримати на контролі та сприяти забезпеченню оприлюднення критеріїв, правил та процедур оцінювання результатів навчання здобувачів освіти з усіх предметів.

  2.Вчителям-предметникам:

2.1. Продовжувати розробляти критерії оцінювання навчальних досягнень учнів із урахуванням вікових особливостей та індивідуальних осягнень, здобутків кожного учня ( в тому числі дітей з особливими потребами);

2.2. Вибудовувати освітню траєкторію розвитку кожного учня, враховуючи його індивідуальні особливості( особливо для дітей з низьким рівнем знань);

2.3.Застосовувати різні форми і прийоми під час оцінювання навчальних досягнень учнів;

2.4. Залучати учнів до такого виду  оцінювання як самооцінювання, взаємооцінювання;

2.5. Доносити до учнів інформацію про принципи академічної доброчесності, посилаючись на Положення про академічну доброчесність Новороманівського ліцею.

2.6. Активніше впроваджувати різні прийоми формувального оцінювання, при потребі організовувати семінари, займатись самоосвітою з даного питання.

2.7.Дотримуватись структури уроку відповідно до типу уроку, звертати особливу увагу на аргументацію оцінювання.

2.8. Забезпечувати постійний  зворотній зв’язок з  учнями у процесі оцінювання,а саме:  аргументувати виставлені оцінки, аналізувати помилки, визначати шляхи покращення результатів навчання,  заохочувати до подальшого навчання.

 

 

 

 

Заступник директора                                                        Людмила ДАНИЛЬЧУК

 

   

 

 

 

 

       

Немає коментарів:

Дописати коментар