Сторінки

ДОВІДКА Про підсумки проведення самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом «Освітнє середовище закладу освіти» 2022-2023 навчальний рік

 

                                                                ДОВІДКА

                                    Про підсумки проведення     

                          самооцінювання якості освітньої 

                                  діяльності за напрямом

                     «Освітнє середовище закладу освіти»

                                   2022-2023 навчальний рік

 

Напрям оцінювання

1. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Вимога/правило організації освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти

1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці

1.1.1. Кількість учнів закладу освіти не перевищує його проєктну потужність

 ( проєктна потужність 600 учнів, кількість учнів станом на 01.09.2022 225 учнів).

 Територія та приміщення закладу чисті і охайні. Щоденно здійснюється огляд території. Територія закладу частково недоступна для несанкціонованого заїзду транспорту та доступу сторонніх осіб. У приміщення закладу допускаються виключно учасники освітнього процесу. При вході здійснюється температурний скринінг. У закладі за кожним класом закріплений навчальний кабінет. На період пандемії COVID-19 відмінена кабінетна система. Кабінети початкової ланки розміщені в окремому блоці, оформлені за вимогами НУШ. Учні ведуть портфоліо, наявні куточки настрою та ранкових зустрічей, правила класу та Критерії оцінювання.

  На     території        закладу           облаштовано спортивні       майданчики,  які забезпечені      фізкультурнопортивним обладнанням, що відповідає віковим особливостям учнів. Функціонує спортивний майданчик зі штучним покриттям. На базі території закладу впроваджується проєкт “ Активні парки”.

  У приміщеннях закладу освіти повітряно-тепловий режим та освітлення відповідає санітарним нормам на достатньому рівні. Облаштовані туалети окремо для дівчаток та хлопчиків, а також для працівників закладу. У закладі дотримано питний режим.

 Здійснюється щоденне вологе прибирання у період між уроками.

  Проблема закладу — протікаючий дах, що несе за собою ряд явищ,  негативно впливаючих  на організацію освітнього процесу.

  Територія закладу освітлюється у вечірній та нічний час.

Результати опитування учнів та батьків свідчать: 25% учнів вважають, що територія закладу перебуває у відмінному  стані, 50% -у доброму  стані, 20 % - у задовільному  стані, 5% - у поганому стані.

50% батьків вважають, що територія школи перебуває у відмінному стані , 41% - у хорошому стані, 9 % - у задовільному стані, 0% - у  поганому стані;

     53% батьків вважають дизайн приміщень ліцею у відмінному стані, 36% - у доброму стані, 9% - у задовільному стані, 2% - у поганому стані;

         Чистоту та облаштування навчальних кабінетів закладу респонденти оцінюють так: 60% батьків  -відмінно, 30% - добре, 10% - посередньо; 51% учнів — відмінно, 41% - добре, 4% - посередньо, 4% - погано.

           Чистоту туалетних кімнат оцінено так: 46% батьків — відмінно, 40% - добре, 13% - посередньо, 1% - погано; 17% учнів -відмінно, 38% - добре, 37% - посередньо, 8% - погано.

           Чистоту спортзалу учні оцінюють таким чином: 48% -відмінно, 31% - добре, 21% - посередньо.

           48% батьків вважають чистоту у їдальні відмінною, 42% - доброю, 10% - посередньою; учні 39%  оцінюють відмінно, 46 — добре, 15% -посередньо.

       Приміщення закладу освіти використовуються раціонально, комплектування класів відбувається  з урахуванням чисельності здобувачів освіти, їх особливих освітніх потреб,           площі  навчальних            приміщень.   

У закладі освіти є персональні робочі місця для педагогічних працівників ( методичний кабінет). В холі закладу облаштовані місця відпочинку для учасників освітнього процесу.

1.1.2. Заклад освіти забезпечений навчальними кабінетами і приміщеннями, необхідними для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу. Проте для наявної кількості  здобувачів освіти необхідне придбання комп’ютерного класу. Наявна потреба у придбанні кабінету хімії, фізики тощо.

1.1.3. Учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності,      пожежної        безпеки,          правил поведінки      в умовах надзвичайних ситуаціях. Педагогічні працівники та керівництво вживають відповідних заходів у разі нещасного випадку. З працівниками закладу здобувачами освіти проводяться інструктажі.

Результати анкетування педагогічних працівників:

Результати анкетування здобувачів освіти:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.4. Організація харчування в закладі освіти сприяє формуванню культури здорового харчування в здобувачів освіти, реалізується програма HACCP

Результати анкетування учнів свідчать наступне:

 

 

 

Батьки переважно задоволені харчуванням дітей:

1.1.5. Комп’ютери закладу освіти облаштовані технічними засобами та інструментами контролю за безпечним користуванням мережею Інтернет.

 

Здобувачі освіти та батьки поінформовані закладом освіти щодо безпечного використання                              мережі      Інтернет. Результати опитування здобувачів освіти з даного питання:

 

 

53,3%            учнів         зазначили,що           проводяться інформаційні заходи щодо безпечного користування інтернетом, 36% зазначили, що ці заходи проводяться лише на уроках інформатики, 8% зазначили, що заходи не проводяться.

1.1.7. У закладі освіти налагоджена система роботи з адаптації та інтеграції

   У ліцеї необхідне придбання  нового комп’ютерного класу, оскільки наповнюваність усіх класів потребує поділу для проведення занять з інформатики.

1.1.6. У закладі освіти налагоджена система роботи з адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу. На запитання, чи у дітей виникали проблеми з адаптацією у закладі освіти, отримали такий результат:

 

 

 

 

 

 


Рекомендації:

 

1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації

1.2.1. У закладі освіти розроблений План заходів із запобігання та системній протидії булінгу. Заходи проводяться регулярно відповідно до плану роботи.

Здобувачі освіти зазначили в анкетуванні наступне: 62,7% - не потерпали від булінгу, 22,7 % - зазнавали булінгу від однокласників, 12% - від вчителів, 10,7% -

 

 

 51,9% вчителів зазначили, що задоволені освітнім середовищем та умовами

Результат опитування педагогічних працівників щодо надання допомоги адаптуватись до змін умов праці:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації

1.2.1. У закладі освіти розроблений План заходів із запобігання та системній протидії булінгу. Заходи проводяться регулярно відповідно до плану роботи.

    Щодо булінгу у закладі здобувачі освіти зазначили в анкетуванні наступне:

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді здобувачів освіти, які зазнали булінгу, розподілились так:

  43% учнів зазнали булінгу від однокласників, 17% - від вчителів ( в т.ч. від класних керівників), 38,5% - від інших учнів закладу, 5,1% - від технічного персоналу, 2,6% - від батьків інших учнів.

Рівень задоволеності освітнім середовищем та умовами праці педагогічними працівниками:

зз

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Заклад реагує на звернення про випадки булінгу, приймаються відповідні рішення, простежується результат виконання цих рішень, здійснюється аналіз звернень та ефективності прийнятих рішень.

  Результати анкетування учнів свідчать, що про випадки булінгу 67,4% повідомляли класного керівника, 4,7% - практичного психолога,16,3% - педагогічних працівників, 9,3% - однокласників, 25,6% - директора, 9,3% - заступника директора.

  Практичний психолог, адміністрація закладу закладу освіти здійснює системну роботу з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству. В закладі проводяться інформаційні заходи, уроки, лекції, профілактичні бесіди з метою запобігання насильству та булінгу. Проте результати опитування здобувачів освіти після звернень:

 

 

 

 

 

 


Керівництво та педагогічні працівники закладу освіти проходять навчання (у тому         числі   дистанційно),               співпрацюють                        з                               компетентними                фахівцями, батьками здобувачів освіти, ознайомлюються з нормативно-правовими документами щодо виявлення ознак булінгу, іншого насильства та запобігання йому.

  Заклад освіти співпрацює з представниками правоохоронних органів, іншими фахівцями, регулярно залучаючи їх до роботи з питань запобігання та протидії булінгу.

1.2.2. У закладі освіти оприлюднено правила поведінки, адаптовані для сприйняття учасниками освітнього процесу, що засновані на правах людини й спрямовані на формування позитивної мотивації в поведінці учасників освітнього процесу. Учасники освітнього процесу ознайомлені з ними та дотримуються їх. Під час анкетування здобувачі освіти повідомили про обізнаність та дотримання ними правил поведінки:

 

 

 

 

 

 

 

 


Результат опитування педагогічних працівників

 

 

 

 

 


.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до

1.3.1. У закладі освіти забезпечено архітектурну доступність (забезпечено доступдо території, споруди).

Приміщення і територія адаптовані до використання учасниками освітнього процесу, зокрема:  на вході в приміщення наявний пологий пандус. Відсутні туалетні кімнати для осіб з особливими освітніми потребами. Вказівники та контрастне маркування перед та на кінці сходової частини відсутні.


Заклад освіти не повідомляв органи та служби у справах дітей, правоохоронні органи про факти булінгу та іншого  насильства, оскільки, документально таких випадків не було зареєстровано.

1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору

1.3.1. У закладі освіти забезпечено архітектурну доступність (забезпечено доступ до території, споруди).

Приміщення і територія адаптовані до використання учасниками освітнього процесу, зокрема: на вході в актової зали наявний пологий пандус. Відсутні туалетні кімнати для осіб з особливими освітніми потребами.

   У закладі освіти наявна ресурсна кімната, яка забезпечена необхідними дидактичними матеріалами відповідно до освітніх потреб здобувачів освіти з ООП.

Заклад освіти забезпечений необхідними фахівцями та/або залучає необхідних фахівців для реалізації інклюзивного навчання. Корекційно-розвиткові заняття проводить логопед та практичні психологи.


У закладі освіти забезпечується корекційна спрямованість освітнього процесу на основі єдності, співпраці педагогічного колективу з сімєю, фахівцями Городницького  ІРЦ, іншими фахівцями. В закладі функціонує 6 класів з інклюзивною формою навчання, у яких навчається 8 учнів з ООП (4- III рівня,  4 -IV рівня) .

Педагогічні працівники застосовують специфічні форми й методи роботи під час роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

У закладі освіти налагоджено співпрацю педагогічних працівників щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами. Створено 8 команд психолого-педагогічного супроводу до складу яких входить заступник директора, класні керівники,практичний психолог,  логопед, медична сестра,батьки учнів з ООП.

До розроблення індивідуальної програми розвитку залучені батьки.

 

1.3.4. У закладі освіти формуються наскрізні навички здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки у здобувачів освіти в освітньому процесі. Класні керівники систематично проводять бесіди з учнями щодо формування навичок здорового способу життя.

Простір закладу освіти, обладнання, засоби навчання сприяють формуванню ключових компетентностей та наскрізних умінь здобувачів освіти. В частині навчальних кабінетів наявні критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, інструкції з ОП, в інформаційних куточках розміщені відомості про ключові компетентності здобувачів освіти.

1.3.5. У закладі освіти наявна бібліотека.  

У закладі освіти ресурси бібліотеки використовуються для формування в учнів інформаційно-комунікативної компетентності через проведення консультацій, навчальних занять, позаурочних заходів.

   В анкетах 19,6%учнів зазначили, що використовують бібліотеку для самопідготовки, консультацій, 33 % зазначили, що відвідують бібліотеку для отримання необхідної літератури та підручників, 5,9% - для виставок робіт, 47,1% учнів не відвідують бібліотеку взагалі.

       Рівні оцінювання за вимогами:

1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці: достатній рівень.

1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь- яких форм насильства та дискримінації: достатній рівень.

1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору: достатній рівень.

За напрямом 1: достатній рівень.

 

 

Заступник директора                                                  Людмила ДАНИЛЬЧУК

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар