Сторінки

ПРОТОКОЛ № 9 засідання педагогічної ради Новороманівського ліцею від 26 січня 2023 р.

 

                                                 ПРОТОКОЛ № 9

                                      засідання педагогічної ради

                                      Новороманівського ліцею

                                               26  січня 2023 р.

Голова  засідання –  Найдюк Валентина Іванівна, директор ліцею

Секретар засідання – Калінченко Тетяна Миколаївна

Відсутні – 2

Присутні – 25

 ПОРЯДОК ДЕННИЙ

1. Про підсумки проведення самооцінювання якості освітньої діяльності

    закладу за напрямом  “Освітнє середовище закладу освіти”.

                                               Людмила ДАНИЛЬЧУК, заступник директора ліцею.

2. Про підсумки проведення самооцінювання якості освітньої діяльності закладу за напрямом “Система оцінювання здобувачів освіти”.

                                              Людмила ДАНИЛЬЧУК, заступник директора ліцею.

 

 

I. СЛУХАЛИ: заступника директора ліцею Данильчук Л.І. про підсумки проведення самооцінювання якості освітньої діяльності  закладу за напрямом  “Освітнє середовище закладу освіти” ( додаток 1).

 УХВАЛИЛИ:

1.Результати самооцінювання:

Освітнє середовище:

1.1.Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці. Достатній.

1.2.Створення освітнього середовища вільного від насильства. Достатній.

1.3.Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору. Достатній.

2.Удосконалити структуру  плану роботи ліцею на 2023-2024 навчальний рік, зокрема,  врахувати результати опитування батьків, учнів, педагогів щодо оцінювання освітнього середовища, проведення виховних заходів, організації освітнього процесу, модернізації навчально-методичного забезпечення тощо.

                                                               Робоча група, до вересня 2023 року.

 3.Адміністрації закладу освіти:

    3.1.Удосконалити розробку алгоритму дій у разі нещасного випадку, обговорити  та затвердити це на засіданні педагогічної ради (Данильчук Л.І., вересень 2023 року).

   3.2.Контролювати ведення журналу обліку проведення навчання та інструктажів з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій (Черниш О.С., періодично).

3.3.Забезпечити участь педагогічних працівників у підвищенні кваліфікації щодо протидії та попередження булінгу в закладі освіти відповідно до плану-графіка підвищення кваліфікації вчителів (Данильчук Л.І., щорічно).

3,4.Провести практичні заняття для учасників освітнього процесу закладу з надання домедичної допомоги за участю працівників Новоград-Волинського медичного коледжу (Сафроній І.В., протягом 2023року).

3.5.Постійно повідомляти правоохоронні органи та службу у справах дітей у випадку виявлення фактів булінгу чи іншого насильства у закладі.

3.6.При складанні розкладу уроків враховувати думку учнівського самоврядування, відповідно до санітарно-гігієнічних норм (Данильчук Л.І., щорічно).

3.7.Спрямувати методичну роботу на:

3.8.Застосування специфічних форм і методів роботи під час навчання дітей з особливими освітніми потребами.

3.9.Формування навичок здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки здобувачів освіти.

3.10.Оновити правила поведінки учнів у закладі освіти з урахуванням формування позитивної мотивації в поведінці ліцеїста; залучити до їх розробки здобувачів освіти та розмістити їх на сайті ліцею (Черниш О.С.,  до березня  2023 року).

3.11.Популяризувати сайт закладу освіти серед громадськості та батьківської спільноти. Розміщувати інформацію, визначену чинними нормативними документами, а також таку, що висвітлює освітню діяльність ліцею.

 4.  Педагогічним працівникам:

4.1.Неухильно дотримуватися правил внутрішнього розпорядку, норм педагогічної етики та поваги до гідності й прав здобувачів освіти;

4.2.Активно формувати в учасників освітнього процесу свідому громадянську позицію;

4.3.Брати участь у роботі творчих груп щодо розробки оновлення стратегії розвитку закладу освіти та інших документів, які регламентують роботу закладу освіти (постійно);

4.4.Формувати під час освітнього процесу культуру здорового харчування;

4.5.Провести       майстер-клас для учнів      «Тарілка       здорового                             харчування» (Литвин О.Й., вересень 2023 року).

4.6.Провести День здоров’я за участю дієтолога (Литвин О.Й., класні керівники, квітень 2023 року).

5. Класним керівникам:

5.1.Проводити анкетування з попередження булінгу та інших форм насилля, створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії. (періодично)

5.2.Розробити разом з учнями Кодекс честі в навчанні (жовтень 2023 року).

5.3.Ознайомлювати щороку учнів з планом заходів    із запобігання та  протидії булінгу;

5.4.Проводити з учнями заходи для згуртування класного колективу (години класного керівника, періодично).

6.Практичному психологу Торуцькій В.М.:

6.1.Систематично проводити роботу з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству шляхом діагностування, індивідуальної роботи:

6.2.Провести тренінгове заняття для учнів «Стоп насильству» (жовтень                 2022року).

6.3.Продовжувати профілактично-просвітницьку, корекційно-розвивальну роботу з учасниками освітнього процесу:

6.4.Провести зустріч учнів із працівниками правоохоронніх органів (жовтень 2022 року).

6.5.Підготувати буклети, пам’ятки на теми: «Що робити, якщо ваша дитина агресор», «Як батькам і школі запобігти булінгу», «Як допомогти дитині, яка стала жертвою булінгу», «Як допомогти дитині, яка стала жертвою кібербулінгу».

7. Бібліотекарю  ліцею Герасімюк О.В.:

7.1.Розпочати роботу над проєктом Модель «Шкільна бібліотека інформаційно-ресурсний центр закладу освіти» вересня 2023 року).

7.2.Створити на базі ліцейної бібліотеки бібліотечно-інформаційний центр, який може включати: бібліотеку з оновленим дизайном читального залу, комп’ютерний зал, фоновідеотеку із засобами індивідуального прослуховування, електронну систему каталогів.

7.3.Розширити інформаційний простір із запровадженням новітніх інформаційних технологій для можливості доступу не тільки до ресурсів шкільної бібліотеки, а й до світових інформаційних ресурсів.

7.4.Переструктурувати простір лілейної бібліотеки: влаштувати осередки для читання (пуфи, килимки, зручні крісла), виконання проектної роботи, спілкування.

8. Відповідальному за організацію харчування учнів:

8.1.Продовжувати впровадження   проєкту   Нового   шкільного харчування «НАССР»;

8.2.Урізноманітнити асортимент страв примірного двотижневого меню спільно з медсестрою за рецептурним збірником Є.Клопотенка щодо покращення якості готової продукції, обговорити та погодити дане меню на батьківських зборах (вересень 2023 року);

8.3.Розробити (оновити) інформаційні    стенди «Правила     для     учнів»,

«Академічна   доброчесність»,    «Стоп    булінг»    спільно    з    учнівським

самоврядуванням та розмістити їх у класних кімнатах та коридорах ліцею (протягом 2023року);

8.4.У холі ліцею розмістити «Скриньку довіри та побажань» та інформацію про номери телефонів екстрених служб, телефону довіри.

8.5.Розмістити звіт за результатами самооцінювання освітнього середовища                      закладу на сайті ліцею.

Голосували:  ЗА -25               ПРОТИ- 0                                        Утримались - 0

 

II. СЛУХАЛИ: заступника директора ліцею Данильчук Л.І. про підсумки проведення самооцінювання якості освітньої діяльності  закладу за напрямом  “Система оцінювання здобувачів освіти( додаток 2).

 УХВАЛИЛИ:

1.  Рівні оцінювання напряму “Система оцінювання здобувачів освіти” за вимогами:

1.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень:  достатній рівень.

1.2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти — достатній рівень.

1.3. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання — рівень, що вимагає покращення.

2 .Адміністрації закладу:

 1.1.Тримати на контролі та сприяти забезпеченню оприлюднення критеріїв, правил та процедур оцінювання результатів навчання здобувачів освіти з усіх предметів.

3.Педагогічним працівникам:

2.1. Продовжувати розробляти критерії оцінювання навчальних досягнень учнів із урахуванням вікових особливостей та індивідуальних осягнень, здобутків кожного учня ( в тому числі дітей з особливими потребами).

                                                                                                                            Постійно.

2.2. Вибудовувати освітню траєкторію розвитку кожного учня, враховуючи його індивідуальні особливості( особливо для дітей з низьким рівнем знань).

                                                                                                                          Постійно.

2.3.Застосовувати різні форми і прийоми під час оцінювання навчальних досягнень учнів.

                                                                                                                                                                                  

                                                                                                                          Постійно.

2.4. Залучати учнів до такого виду  оцінювання як самооцінювання, взаємооцінювання.

                                                                                                                                                                   

                                                                                                                         Постійно.

2.5. Доносити до учнів інформацію про принципи академічної доброчесності, посилаючись на Положення про академічну доброчесність Новороманівського ліцею.

                                                                                                                        Постійно.

2.6. Активніше впроваджувати різні прийоми формувального оцінювання, при потребі організовувати семінари, займатись самоосвітою з даного питання.

                                                                                                                        Постійно.

2.7.Дотримуватись структури уроку відповідно до типу уроку, звертати особливу увагу на аргументацію оцінювання.

                                                                                                                       Постійно.

2.8. Забезпечувати постійний  зворотній зв’язок з  учнями у процесі оцінювання, а саме:  аргументуваи виставлені оцінки, аналізувати помилки, визначати шляхи покращення результатів навчання,  заохочувати до подальшого навчання.

                                                                                                                       Постійно.

2.9.З метою формування відповідального ставлення учнів до навчання:

активно впроваджувати ідеї педагогіки партнерства — спонукати батьків бути активними учасниками освітнього процесу, залучати їх до співпраці;

                                                                                                                    Постійно.

2.10. Розробити пам’ятки для вчителів «Вимоги до компетентнісного уроку», «Організація формувального оцінювання».

                                                                                                        До 15.02.2023 р.

2.11. На засіданнях методичних об’єднань розглядати питання вдосконалення системи оцінювання навчальних досягнень.

 

Голосували:  ЗА -25              ПРОТИ- 0                                        Утримались - 0

 

Голова засідання педагогічної ради                                         Валентина НАЙДЮК

 

Секретар засідання педагогічної ради                                    Тетяна КАЛІНЧЕНКО

                                                                        


                                                                                                       Додаток 1

                                                                                  засідання педагогічної ради

                                                                              від 26.01.2023 (протокол  №9)

                                                  

ДОВІДКА

 

про підсумки проведення

самооцінювання якості освітньої   діяльності

Новороманівського ліцею за  напрямом

«Освітнє середовище закладу  освіти»

2022-2023 навчальний рік

 

   Відповідно до Законів України «Про освіту» (стаття 41, частини 3 ст.48) та «Про повну загальну середню освіту» (стаття 42), Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 16 січня 2020 року 54, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за 154/34437, Методики оцінювання освітніх і управлінських процесів ЗЗСО, наказу МОНУ «Про затвердження методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗЗСО» від 30.11.2020 №1480, Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Новороманівському ліцеї, наказу  від 05.09.2022 №167-ОД «Про проведення самооцінювання Новороманівського ліцею за напрямом “ Освітнє середовище”, з метою розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти в закладі, постійного підвищення якості освітньої  діяльності, використання          системного підходу       доздійснення моніторингу на всіх етапах освітнього процесу протягом листопада грудня було проведено вивчення та самооцінювання освітнього середовища закладу освіти робочою групою в складі :

Найдюк В.І., керівник групи, директор ліцею;

Данильчук Л.І, член групи, заступник директора;

Черниш О.С., член групи, заступник директора;

Осадчук Н.В., завідуюча господарством;

Грибєнчиков І.І., член групи, вчитель предмету «Захист України»;

Торуцька В.М., член групи, практичний психолог;

Шевчук Діана, член групи, член учнівського парламенту (за згодою); Хмелевсьа Н.А., член групи, член батьківського комітету (за згодою).

    Члени робочої групи      протягом листопадарудня проводили спостереження за освітнім середовищем та заповнювали форму спостереження, в цей період було проведено онлайн-опитування усіх учасників освітнього процесу (батьків, педпрацівників, учнів).

Напрям оцінювання

1. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Вимога/правило організації освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти

1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці

1.1.1. Кількість учнів закладу освіти не перевищує його проєктну потужність ( проєктна потужність 600 учнів, кількість учнів станом на 01.09.2022 225 учнів).

 Територія та приміщення закладу чисті і охайні. Щоденно здійснюється огляд території. Територія закладу частково недоступна для несанкціонованого заїзду транспорту та доступу сторонніх осіб. У приміщення закладу допускаються виключно учасники освітнього процесу. При вході здійснюється температурний скринінг. У закладі за кожним класом закріплений навчальний кабінет. На період пандемії COVID-19 відмінена кабінетна система. Кабінети початкової ланки розміщені в окремому блоці, оформлені за вимогами НУШ. Учні ведуть портфоліо, наявні куточки настрою та ранкових зустрічей, правила класу та Критерії оцінювання.

  На    території      закладу        облаштовано        спортивні          майданчики,  які забезпечені фізкультурнопортивним обладнанням, що відповідає віковим особливостям учнів. Функціонує спортивний майданчик зі штучним покриттям. На базі території закладу впроваджується проєкт “ Активні парки”.

  У приміщеннях закладу освіти повітряно-тепловий режим та освітлення відповідає санітарним нормам на достатньому рівні. Облаштовані туалети окремо для дівчаток та хлопчиків, а також для працівників закладу. У закладі дотримано питний режим.

 Здійснюється щоденне вологе прибирання у період між уроками.

  Проблема закладу — протікаючий дах, що несе за собою ряд явищ,  негативно впливаючих  на організацію освітнього процесу.

  Територія закладу освітлюється у вечірній та нічний час.

Результати опитування учнів та батьків свідчать: 25% учнів вважають, що територія закладу перебуває у відмінному  стані, 50% -у доброму  стані, 20 % - у задовільному  стані, 5% - у поганому стані.

50% батьків вважають, що територія школи перебуває у відмінному стані , 41% - у хорошому стані, 9 % - у задовільному стані, 0% - у  поганому стані;

     53% батьків вважають дизайн приміщень ліцею у відмінному стані, 36% - у доброму стані, 9% - у задовільному стані, 2% - у поганому стані;

         Чистоту та облаштування навчальних кабінетів закладу респонденти оцінюють так: 60% батьків  -відмінно, 30% - добре, 10% - посередньо; 51% учнів — відмінно, 41% - добре, 4% - посередньо, 4% - погано.

           Чистоту туалетних кімнат оцінено так: 46% батьків — відмінно, 40% - добре, 13% - посередньо, 1% - погано; 17% учнів -відмінно, 38% - добре, 37% - посередньо, 8% - погано.

           Чистоту спортзалу учні оцінюють таким чином: 48% -відмінно, 31% - добре, 21% - посередньо.

           48% батьків вважають чистоту у їдальні відмінною, 42% - доброю, 10% - посередньою; учні 39%  оцінюють відмінно, 46 — добре, 15% -посередньо.

       Приміщення закладу освіти використовуються раціонально, комплектування класів відбувається  з урахуванням чисельності здобувачів освіти, їх особливих освітніх          потреб,        площі          навчальних  приміщень. 

У закладі освіти є персональні робочі місця для педагогічних працівників ( методичний кабінет). В холі закладу облаштовані місця відпочинку для учасників освітнього процесу.

1.1.2. Заклад освіти забезпечений навчальними кабінетами і приміщеннями, необхідними для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу. Проте для наявної кількості  здобувачів освіти необхідне придбання комп’ютерного класу. Наявна потреба у придбанні кабінету хімії, фізики тощо.

1.1.3. Учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності,         пожежної     безпеки,          правил поведінки в умовах надзвичайних ситуаціях. Педагогічні працівники та керівництво вживають відповідних заходів у разі нещасного випадку. З працівниками закладу здобувачами освіти проводяться інструктажі.

Результати анкетування педагогічних працівників:


1.1.4. Організація харчування в закладі освіти сприяє формуванню культури здорового харчування в здобувачів освіти, реалізується програма HACCP

Результати анкетування учнів свідчать наступне:




1.1.5. Комп’ютери закладу освіти облаштовані технічними засобами та інструментами контролю за безпечним користуванням мережею Інтернет.

 

Здобувачі освіти та батьки поінформовані закладом освіти щодо безпечного використання     мережі     Інтернет. Результати опитування здобувачів освіти з даного питання:




53,3%                 учнів       зазначили,що        проводяться інформаційні заходи щодо безпечного користування інтернетом, 36% зазначили, що ці заходи проводяться лише на уроках інформатики, 8% зазначили, що заходи не проводяться.

1.1.7. У закладі освіти налагоджена система роботи з адаптації та інтеграції

   У ліцеї необхідне придбання  нового комп’ютерного класу, оскільки наповнюваність усіх класів потребує поділу для проведення занять з інформатики.

1.1.6. У закладі освіти налагоджена система роботи з адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу. На запитання, чи у дітей виникали проблеми з адаптацією у закладі освіти, отримали такий результат:


Рекомендації:

 

1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації

1.2.1. У закладі освіти розроблений План заходів із запобігання та системній протидії булінгу. Заходи проводяться регулярно відповідно до плану роботи.

Здобувачі освіти зазначили в анкетуванні наступне: 62,7% - не потерпали від булінгу, 22,7 % - зазнавали булінгу від однокласників, 12% - від вчителів, 10,7% -

 

 

 51,9% вчителів зазначили, що задоволені освітнім середовищем та умовами

Результат опитування педагогічних працівників щодо надання допомоги адаптуватись до змін умов праці:

1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації

1.2.1. У закладі освіти розроблений План заходів із запобігання та системній протидії булінгу. Заходи проводяться регулярно відповідно до плану роботи.

    Щодо булінгу у закладі здобувачі освіти зазначили в анкетуванні наступне:






Відповіді здобувачів освіти, які зазнали булінгу, розподілились так:

  43% учнів зазнали булінгу від однокласників, 17% - від вчителів ( в т.ч. від класних керівників), 38,5% - від інших учнів закладу, 5,1% - від технічного персоналу, 2,6% - від батьків інших учнів.

Рівень задоволеності освітнім середовищем та умовами праці педагогічними працівниками:



Заклад реагує на звернення про випадки булінгу, приймаються відповідні рішення, простежується результат виконання цих рішень, здійснюється аналіз звернень та ефективності прийнятих рішень.

  Результати анкетування учнів свідчать, що про випадки булінгу 67,4% повідомляли класного керівника, 4,7% - практичного психолога,16,3% - педагогічних працівників, 9,3% - однокласників, 25,6% - директора, 9,3% - заступника директора.

  Практичний психолог, адміністрація закладу закладу освіти здійснює системну роботу з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству. В закладі проводяться інформаційні заходи, уроки, лекції, профілактичні бесіди з метою запобігання насильству та булінгу. Проте результати опитування здобувачів освіти після звернень:



Керівництво та педагогічні працівники закладу освіти проходять навчання (у тому числі      дистанційно),      співпрацюють      з    компетентними            фахівцями, батьками здобувачів освіти, ознайомлюються з нормативно-правовими документами щодо виявлення ознак булінгу, іншого насильства та запобігання йому.

  Заклад освіти співпрацює з представниками правоохоронних органів, іншими фахівцями, регулярно залучаючи їх до роботи з питань запобігання та протидії булінгу.

1.2.2. У закладі освіти оприлюднено правила поведінки, адаптовані для сприйняття учасниками освітнього процесу, що засновані на правах людини й спрямовані на формування позитивної мотивації в поведінці учасників освітнього процесу. Учасники освітнього процесу ознайомлені з ними та дотримуються їх. Під час анкетування здобувачі освіти повідомили про обізнаність та дотримання ними правил поведінки:



\



.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до

1.3.1. У закладі освіти забезпечено архітектурну доступність (забезпечено доступдо території, споруди).

Приміщення і територія адаптовані до використання учасниками освітнього процесу, зокрема:    на вході в приміщення наявний пологий пандус. Відсутні туалетні кімнати для осіб з особливими освітніми потребами. Вказівники та контрастне маркування перед та на кінці сходової частини відсутні.


Заклад освіти не повідомляв органи та служби у справах дітей, правоохоронні органи про факти булінгу та іншого  насильства, оскільки, документально таких випадків не було зареєстровано.

1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору

1.3.1. У закладі освіти забезпечено архітектурну доступність (забезпечено доступ до території, споруди).

Приміщення і територія адаптовані до використання учасниками освітнього процесу, зокрема: на вході в актової зали наявний пологий пандус. Відсутні туалетні кімнати для осіб з особливими освітніми потребами.

   У закладі освіти наявна ресурсна кімната, яка забезпечена необхідними дидактичними матеріалами відповідно до освітніх потреб здобувачів освіти з ООП.

Заклад освіти забезпечений необхідними фахівцями та/або залучає необхідних фахівців для реалізації інклюзивного навчання. Корекційно-розвиткові заняття проводить логопед та практичні психологи.


У закладі освіти забезпечується корекційна спрямованість освітнього процесу на основі єдності, співпраці педагогічного колективу з сімєю, фахівцями Городницького  ІРЦ, іншими фахівцями. В закладі функціонує 6 класів з інклюзивною формою навчання, у яких навчається 8 учнів з ООП (4- III рівня,  4 -IV рівня) .

Педагогічні працівники застосовують специфічні форми й методи роботи під час роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

У закладі освіти налагоджено співпрацю педагогічних працівників щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами. Створено 8 команд психолого-педагогічного супроводу до складу яких входить заступник директора, класні керівники,практичний психолог,  логопед, медична сестра,батьки учнів з ООП.

До розроблення індивідуальної програми розвитку залучені батьки.

 

1.3.4. У закладі освіти формуються наскрізні навички здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки у здобувачів освіти в освітньому процесі. Класні керівники систематично проводять бесіди з учнями щодо формування навичок здорового способу життя.

Простір закладу освіти, обладнання, засоби навчання сприяють формуванню ключових компетентностей та наскрізних умінь здобувачів освіти. В частині навчальних кабінетів наявні критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, інструкції з ОП, в інформаційних куточках розміщені відомості про ключові компетентності здобувачів освіти.

1.3.5. У закладі освіти наявна бібліотека.  

У закладі освіти ресурси бібліотеки використовуються для формування в учнів інформаційно-комунікативної компетентності через проведення консультацій, навчальних занять, позаурочних заходів.

   В анкетах 19,6%учнів зазначили, що використовують бібліотеку для самопідготовки, консультацій, 33 % зазначили, що відвідують бібліотеку для отримання необхідної літератури та підручників, 5,9% - для виставок робіт, 47,1% учнів не відвідують бібліотеку взагалі.

       Рівні оцінювання за вимогами:

1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці: достатній рівень.

1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь- яких форм насильства та дискримінації: достатній рівень.

1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору: достатній рівень.

За напрямом 1: достатній рівень.

 

Заступник директора                                                  Людмила ДАНИЛЬЧУК


                                                                                                                        Додаток 2

                                                                                засідання педагогічної ради

                                                                                          від 26.01.2023  (протокол  №9)

                                                   

                                                        Довідка

                        за результатами самооцінювання діяльності

                                 та управлінських процесів

            Новороманівського ліцею Брониківської сільської ради

                      за напрямом “ Система оцінювання здобувачів освіти”

    Під час опитування більшість ( 82%) педагогічних працівників зазначають, що інформують здобувачів освіти про критерії оцінювання на початку навчального року, 60%  - перед вивченням кожної теми, 9% - критерії оцінювання висвітлюють в соцмережах у спілкуванні з батьками.  74% учителів адаптують критерії МОН до умов роботи ліцею, 34,8% — використовують виключно рекомендації МОН, 22%  -  розробляють власні, в тому числі спільно з дітьми.

   Результати анкетування батьків засвідчили, що більшість батьків (80,6%) отримують інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень учнів, переважно так -  11,2%, іноді — 5,1%, ніколи  - 3,1%.

    28,3% опитаних учнів вказують, що вчителі пояснюють вимоги до оцінювання, аргументують оцінку на прохання учня, 64,5% зазначають, що педагоги  ще до початку оцінювання завжди пояснюють, за що учень може отримати ту чи іншу оцінку, а після оцінювання завжди її обгрунтовують.

   64,2% опитуваних здобувачів освіти зазначають, що завжди отримують інформацію про оцінювання, 34%  - у разі звернення до вчителів.

   Оцінку навчальних досягнень учнів вчителі супроводжують вербальними судженнями: постійно -32%, майже завжди — 45, %, часто — 9%, іноді — 4%, ніколи — 13%.

     80% відсотків батьків здобувачів освіти вважають оцінювання результатів справедливим. Здобувачі освіти: 57,4% - справедливо, 35, 2% -  у більшості випадків справедливо.

   У Новороманівському ліцеї відповідно до Положення про внутрішній моніторинг наявний перспективний план внутрішнього моніторингу результатів навчання здобувачів освіти. Зокрема, на 2022-2023 навчальний рік сплановано моніторинг навчальних досягнень учнів за результатами семестрів та навчального року.

   Результати моніторингових досліджень розглядаються на засіданнях педагогічної ради ліцею. За підсумками порівняльних  моніторингів здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти, приймаються відповідні рішення.

     Під час опитування педагогічних працівників з’ясовано: 70,8% вчителів використовують підсумкове та поточне оцінювання, 62,5% - самооцінювання учнями, взаємооцінювання  — 37,5%, формувальне оцінювання — 66,7%. В анкетуванні  вчителі зазначають, що вибудовують траєкторію розвитку кожного учня, враховуючи його індивідуальні особливості, а саме: постійно — 45%, майже завжди — 41%, часто — 14%.

     За результатами опитування здобувачів освіти з’ясовано, що вони отримують зворотний зв’язок від учителів у різних формах, а саме: 21,6% - стверджують, що вчителі аргументують виставлені оцінки, 37,3% вказують, що вчителі аналізують помилки, 58,8% зазначають, що педагогічні працівники визначають шляхи покращення результатів навчання, 39,2% говорять, що вчителі заохочують до подальшого навчання. На запитання щодо мети оцінювання їх знань здобувачі відповіли: з метою визначення рівня знань, умінь, навичок — 54,7%, з метою відстеження індивідуального прогресу — 26,4%, невідомо з якою метою — 11%.

  51,5% учнів вважають, що їхня думка враховується вчителями під час проведення уроків, 37% - з окремих предметів.

  Заклад освіти сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання ( 64,5% опитуваних учнів відповіли позитивно, усвідомлюючи важливість навчання для подальшого життя). 63% опитуваних здобувачів освіти  погоджуються із твердженням, що вчителі вірять у них і їх успіхи, 81% - що вчителі поважають їх, 81% - що вчителі допомагають їм на їх прохання.

  70,4% учнів пов’язують свою успішність із власною наполегливістю та працьовитістю,  44,4% опитуваних учнів — із рівнем викладання навчальних предметів, 35,2% - із допомогою батьків.

    Здобувачі освіти здійснюють  самооцінювання результатів своєї роботи під час навчальних предметів за результатом опитування : так, постійно — 31,4%, здебільшого, так — 37,3%, 29,4% - дуже рідко.

   У ліцеї навчальний процес побудований на засадах академічної доброчесності, зокрема, 64,4% опитуваних учнів відповіли, що бесіди про важливість академічної доброчесності проводяться регулярно, 36,5% - що так, але не регулярно.

    Рівні оцінювання за вимогами:

1.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень:  достатній рівень;

1.2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти — достатній рівень.

1.3. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання — рівень, що вимагає покращення.

Рекомендації:

1.Адміністрації закладу:

 1.1.Тримати на контролі та сприяти забезпеченню оприлюднення критеріїв, правил та процедур оцінювання результатів навчання здобувачів освіти з усіх предметів.

  2.Вчителям-предметникам:

2.1. Продовжувати розробляти критерії оцінювання навчальних досягнень учнів із урахуванням вікових особливостей та індивідуальних осягнень, здобутків кожного учня ( в тому числі дітей з особливими потребами);

2.2. Вибудовувати освітню траєкторію розвитку кожного учня, враховуючи його індивідуальні особливості( особливо для дітей з низьким рівнем знань);

2.3.Застосовувати різні форми і прийоми під час оцінювання навчальних досягнень учнів;

2.4. Залучати учнів до такого виду  оцінювання як самооцінювання, взаємооцінювання;

2.5. Доносити до учнів інформацію про принципи академічної доброчесності, посилаючись на Положення про академічну доброчесність Новороманівського ліцею.

2.6. Активніше впроваджувати різні прийоми формувального оцінювання, при потребі організовувати семінари, займатись самоосвітою з даного питання.

2.7.Дотримуватись структури уроку відповідно до типу уроку, звертати особливу увагу на аргументацію оцінювання.

2.8. Забезпечувати постійний  зворотній зв’язок з  учнями у процесі оцінювання,а саме: аргументуваи виставлені оцінки, аналізувати помилки, визначати шляхи покращення результатів навчання,  заохочувати до подальшого навчання.

Завдання вчителя:

Постійно оприлюднювати у закладі освіти інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання результатів навчальних досягнень учнів.

Систематично  інформувати учнів про критерії оцінювання обов’язкових видів робіт, участі в різних організаційних формах навчальних занять.

Уточнювати, чи розуміють учні запропоновані критерії оцінювання.

Оцінювати навчальні досягнення учнів справедливо і об’єктивно.

Використовувати у закладі освіти методики самооцінювання та взаємооцінювання учнів.

Інформувати батьків учнів про правила і процедури оцінювання з предмету або курсу.

Оцінювати навчальні досягнення учнів відповідно до розроблених критеріїв.

Оприлюднює критерії оцінювання.

Давати учням час на обдумування відповіді.

Ставити уточнювальні запитання.

Забезпечувати зворотний зв’язок щодо якості виконання завдання.

Спрямовувати оцінювання навчальних досягнень на індивідуальний поступ учня.

Відзначати досягнення учнів, підтримувати у них бажання навчатися.

Добирати домашні завдання, що допомагають оволодіти ключовими компетентностями.

 

Заступник директора                                                            Людмила ДАНИЛЬЧУК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар