Сторінки

пʼятниця, 4 липня 2025 р.

Аналіз реалізації Стратегії розвитку Новороманівського ліцею Брониківської сільської ради за 2023-2025 рр.

 

Аналіз реалізації Стратегії розвитку

Новороманівського ліцею Брониківської сільської ради

за  2023-2025 рр.

 

Новороманівський ліцей Брониківської сільської ради здійснює свою діяльність відповідно до основних засад Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про засади державної мовної політики», антикорупційним законодавством , нормативно - правових актів Міністерства освіти і науки України, наказів та розпоряджень Департаменту освіти і науки Житомирської  облдержадміністрації і місцевих органів державної влади.

 Стратегія розвитку Новороманівського ліцею Брониківської сільської ради на 2023-2027 років затверджена рішенням 24 сесії 8 скликання Брониківської сільської ради від 24.02.2023 року № 2060.

До розроблення були залучені усі учасники освітнього процесу. Зокрема, була створена робоча група на організаційному етапі, яка визначила основні стратегічні напрями, заходи і механізми розвитку (інноваційні проєкти). Крім того, відбувався пошук ресурсів (людських, матеріально-технічних, фінансових) для  їх реалізації.   Проєкт Стратегії обговорено та погоджено на педагогічній раді закладу (протокол №7 від 17 січня 2023 року) та направлено до засновника для затвердження.

Стратегія розвитку  Новороманівського ліцею Брониківської сільської ради на  2023 -2027 роки відповідає особливостям та умовам його діяльності, є чіткою й вимірюваною, розроблена за кожним напрямом освітньої діяльності.

Перший етап реалізації Стратегії розвитку здійснювався у період з січня 2023 року по серпень 2023 року. Основні стратегічні завдання виконані, виявлені недоліки були усунуті шляхом корекції  спільних дій колективу.  Проаналізовано можливості та ресурси для подальшого розвитку, зокрема визначено основні ресурси для впровадження Стратегії.

 У 2023-2024  навчальному році ліцей перейшов до реалізації стратегічних завдань другого етапу, який розрахований на 3 роки (до вересня 2026 року): практична реалізація інноваційних проектів, організація моніторингового спостереження результатів та  модернізація матеріальної інфраструктури ліцею, методичного, кадрового забезпечення заходів Стратегії, спрямованих на розвиток освітньої системи.

Робота педагогічного колективу в 2023-2025 років була спрямована на реалізацію Стратегії розвитку закладу освіти, основними стратегічними напрямками якої є:

1.    Розвиток освітнього середовища: безпечне та комфортне  освітнє середовище, умови для продуктивної, творчої діяльності вчителів, інклюзивне, розвивальний та мотивуючий до навчання освітній процес вільний від будь-яких форм насильства та дискримінації.

2.    Педагогічна діяльність: методичне і кадрове забезпечення. Реалізація Концепції НУШ.

3.    Система оцінювання здобувачів освіти: відкрита, прозора та зрозуміла для здобувачів освіти система оцінювання, внутрішній моніторинг, задоволення освітніх потреб.

4.      Управлінські процеси: партнерство в освіті, формування іміджу закладу освіти, розбудова державно-громадського освітнього закладу , матеріально-технічне забезпечення.

Стратегія розвитку ліцею реалізується через систему планування закладу. Основою планування є річний план, розроблений відповідно до Стратегії розвитку, Внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності і якості освіти та Освітньої програми, що додатково визначає напрями діяльності і розвитку закладу освіти. Щорічно схвалює річний план на своєму засіданні педагогічна рада, оприлюднюється на сайті для всіх учасників освітнього процесу цілі та завдання, що мають бути виконані протягом року, здійснюється  їх моніторинг, перегляд, доопрацювання. Детальне річне планування роботи закладу та втілення цього плану в життя — це рух до досягнення поставлених у Стратегії розвитку цілей та, як наслідок, — до покращення якості освітньої діяльності закладу.

Впродовж 2023-2025 років заходи корегувалися, доповнювалися з урахуванням змінювання умов воєнного стану, відстеження результативності запланованих заходів. Вівся постійний моніторинг виконання управлінських рішень. План в основному виконаний. Аналіз виконання плану здійснювався на діагностичній основі за результатами самооцінювання та моніторингів.

Розвиток освітнього середовища

Діяльність  закладу спрямована на забезпечення належних умов для організації освітнього процесу учнів 5-6,7 класів відповідно Концепції НУШ, вимог Державного стандарту базової середньої освіти. 

Кількість учнів закладу освіти не перевищує його проєктну потужність

(проектна потужність – 600 учнів)


Мережа учнів, класів та рух учнів 2023-2025 р.



Освітнє середовище закладу є безпечним та комфортним для учасників освітнього процесу. Колектив постійно працює над його оновленням та покращенням.

 

 У 2023- 2024  році проведено капітальний ремонт даху, у 2024-2025 роках – освітлення та електромережа. Зокрема, капітально відремонтована система електромережі та освітлення на 3 поверсі - весь коридор, кабінет хімії – за бюджетні кошти та кабінет біології, історії, англійської та української мови за рахунок батьківської допомоги (30 шт на суму 15000 грн.,), закуплено жалюзі в 4 навчальних кабінети на загальну суму 16111 грн

Територія закладу частково огороджена, та не убезпечена від доступу сторонніх осіб та автотранспорту. Тому заклад потребує повної заміни огорожі на новий сучасний паркан.

В навчальних приміщеннях закладу на початок навчального року здійснено ремонт. Кімнати оснащено меблями, в тому числі, в початковій школі, одномісними партами, комп’ютерною технікою – ноутбуком для вчителя, кольоровим принтером, телевізорами, проекторами, мультимедійними дошками. У 2025 році завдяки спонсорській допомозі ліцей отримав один телевізор, який буде використовуватися на уроках української мови та літератури.

Активно реалізується проект «Сад Перемоги» та створення ландшафтного дизайну території. Впродовж 2023-2025 років висаджено 22 райські яблуні, 7 дерев кизилу, 15 кущів калини, 8 сакур, 33 ялинки та 15 сосен, 12 туй та 15 кущів вічнозелених рослин. Крім того, різні види квітів: більше 100 кущів троянд, 50 кущів лаванди, 20 кущів петуній і сурфіній, близько 70 кущів кульових хризантем та багато інших багаторічних рослин. Пришкільна територія обслуговується вчасно та відповідно сезону.

У 2024-2025н.р. проводиться капітальний ремонт їдальні, санітарної кімнати для миття рук перед їдальнею, придбано спеціальне технічне обладнання.

 У 2025 році облаштовуються місця для роботи та відпочинку педагогів, зокрема в методичному кабінеті встановлюються шафи, модульні полиці для виставки педагогічної професійності, релакс-зона (відпочинок під час перерв та після уроків)

 Облаштовано у 2024-2025 рр. місця для відпочинку дітей під час перерв та очікування шкільного автобуса, встановлено на першому та третьому поверсі, в укритті 4 тенісних столи, на всіх поверхах – лави, в кабінеті учнівського самоврядування – 5 пуфів, 7 крісел-мішків та ін.

 Ремонт в актовій залі проводився косметичний. Загалом є потреба у капітальному ремонті сцени та залі для глядачів, заміні електропостачанні та освітленні, заміні глядацьких стільців.

 Проєкт створення «Безпечної зупинки» в даний час не реалізовується у зв’язку з військовим станом та обмеженістю коштів місцевого бюджету.

 У закладі за кожним класом закріплений навчальний кабінет. Кабінети початкової ланки розміщені в окремому блоці, оформлені за вимогами НУШ. Учні ведуть портфоліо, наявні куточки настрою та ранкових зустрічей, правила класу та Критерії оцінювання.

          На     території     закладу       облаштовано спортивні майданчики,  які забезпечені      фізкультурно-спортивним обладнанням, що відповідає віковим особливостям учнів. Функціонує спортивний майданчик зі штучним покриттям. На базі території закладу впроваджується проєкт “ Активні парки”.

 Облаштовані туалети окремо для дівчаток та хлопчиків, а також для працівників закладу. У закладі дотримано питний режим. Здійснюється щоденне вологе прибирання у період між уроками.

  Територія закладу освітлюється у вечірній та нічний час.

Результати опитування учнів та батьків  у 2023 році свідчать:

 25% учнів вважають, що територія закладу перебуває у відмінному  стані, 50% -у доброму  стані, 20 % - у задовільному  стані, 5% - у поганому стані. 

50% батьків вважають, що територія школи перебуває у відмінному стані , 41% - у хорошому стані, 9 % - у задовільному стані, 0% - у  поганому стані;

     53% батьків вважають дизайн приміщень ліцею у відмінному стані, 36% - у доброму стані, 9% - у задовільному стані, 2% - у поганому стані;

         чистоту та облаштування навчальних кабінетів закладу респонденти оцінюють так: 60% батьків  - відмінно, 30% - добре, 10% - посередньо; 51% учнів — відмінно, 41% - добре, 4% - посередньо, 4% - погано.

           чистоту туалетних кімнат оцінено так: 46% батьків — відмінно, 40% - добре, 13% - посередньо, 1% - погано; 17% учнів - відмінно, 38% - добре, 37% - посередньо, 8% - погано.

           чистоту спортзалу учні оцінюють таким чином: 48% - відмінно, 31% - добре, 21% - посередньо.

           48% батьків вважають чистоту у їдальні відмінною, 42% - доброю, 10% - посередньою; учні 39%  оцінюють відмінно, 46 — добре, 15% -посередньо.

       Приміщення закладу освіти використовуються раціонально, комплектування класів відбувається  з урахуванням чисельності здобувачів освіти, їх особливих освітніх  потреб,       площі          навчальних приміщень.

 Заклад освіти забезпечений навчальними кабінетами і приміщеннями, необхідними для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу. Проте для наявної кількості  здобувачів освіти необхідне придбання сучасного комп’ютерного класу. Наявна потреба у придбанні кабінету хімії, фізики, математики тощо.

 Учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності,  пожежної    безпеки,          правил поведінки в умовах надзвичайних ситуаціях. Педагогічні працівники та керівництво вживають відповідних заходів у разі нещасного випадку. З працівниками закладу здобувачами освіти проводяться інструктажі. 

Результати анкетування педагогічних працівників (діаграма 1) та Результати анкетування здобувачів освіти (діаграма 2):




 Організація харчування в закладі освіти сприяє формуванню культури здорового харчування в здобувачів освіти.

Результати анкетування учнів свідчать наступне: 

Батьки переважно задоволені харчуванням дітей:


Комп’ютери закладу освіти облаштовані технічними засобами та інструментами контролю за безпечним користуванням мережею Інтернет.

 

Здобувачі освіти та батьки поінформовані закладом освіти щодо безпечного використання       мережі        Інтернет. Результати опитування здобувачів освіти з даного питання:

53,3%          учнів зазначили,що       проводяться інформаційні заходи щодо безпечного користування інтернетом, 36% зазначили, що ці заходи проводяться лише на уроках інформатики, 8% зазначили, що заходи не проводяться.

   У ліцеї необхідне придбання  нового комп’ютерного класу, оскільки наповнюваність усіх класів потребує поділу для проведення занять з інформатики.

У закладі освіти налагоджена система роботи з адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу. На запитання, чи у дітей виникали проблеми з адаптацією у закладі освіти, отримали такий результат:


51,9% вчителів зазначили, що задоволені освітнім середовищем та умовами 

Результат опитування педагогічних працівників щодо надання допомоги адаптуватись до змін умов праці:



На постійному контролі створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації. Оновлено у 2024-2025 році згідно з чинним законодавством «Положення про порядок захисту дітей від різних форм насильства та жорстокого поводження в Новороманівському ліцеї  Брониківської сільської ради».

Зокрема впродовж 2023-2025 років налагоджено співпрацю з ювенальним офіцером поліції Кайданович О.В., службою у справах дітей Лосовською Т.В., представниками ДСНС (робота ДЮРП «Єдність»). Учні, що потребують додаткової уваги, були охоплені індивідуальною роботою класних керівників, вчителів – предметників, психолога.

З метою профілактики травматизму серед учнів, збереження їх життя і здоров’я, класними керівниками 1-11 класів проводилися всі види програмних бесід по запобіганню різних видів травматизму дітей: «Попередження травматизму дітей від ДТП". «Попередження отруєнь дітей».  «Запобігання дитячого травматизму». «Поведінка дітей при поводженні з джерелами електроструму». «Правила безпеки користування газом»,  «Правила протипожежної, мінної безпеки». «Про заборону використання піротехнічних засобів», «Протидія вербуванню учнів в соцмережах»  та ін. із відповідними записами в журналі.                                                                                                                                                                                                          Ведеться журнал реєстрації нещасних випадків з учнями.  Своєчасно складаються повідомлення та акти до  відділу освіти. Один раз на квартал протягом року складаються звіти про випадки дитячого травматизму.

Проведення спільних заходів щодо профілактики жорстокої поведінки, зниження рівня тривожності учнів. Психологічний супровід учнів із соціально вразливих категорій. Участь у тренінгах і батьківських зборах. Підтримка психолога в роботі з класним колективом. Проводяться анкетування, індивідуальні консультації, опитування Моніторинг опитувань, анкетувань щодо виявлення психолого-соціальних особливостей колективу. Спільне проведення заходів з протидії асоціальної поведінки.. Адаптація першокласників та 5 класників  до шкільного життя, година психолога "Вчимося розуміти один одного", психологічні хвилинки, профілактичні бесіди тощо.

Участь в проєкті МОНДО «Пілотування рішення Clanbeat у Житомирській області для вивчення стану та підтримки психічного добробуту шкільних спільнот» впродовж 2023-2024 років дала можливість проаналізувати психологічний стан та психічний добробут здобувачів освіти, педагогів та батьків. Проєкт тривав в три етапи через індивідуальне опитування та надання психологічної допомоги, порад та інше. По завершенню проекту при підведенні підсумків заклад отримав від ГО МОНДО ігри, подарунки, відвідали тренінги для вчителів(психолог Торуцька В.М.).


Рівень задоволеності освітнім середовищем та умовами праці педагогічними працівниками:




Результати анкетування учнів свідчать, що про випадки булінгу 67,4% повідомляли класного керівника, 4,7% - практичного психолога,16,3% - педагогічних працівників, 9,3% - однокласників, 25,6% - директора, 9,3% - заступника директора.

  Практичний психолог, адміністрація закладу закладу освіти здійснює системну роботу з виявлення, реагування та запобігання жорстокому поводженню від різних форм насильства. З цією метою проводяться інформаційні заходи, уроки, лекції, профілактичні бесіди з метою запобігання насильству та жорстокому поводженню. Проте результати опитування здобувачів освіти після звернень: 

У ліцеї оприлюднено правила поведінки, адаптовані для сприйняття учасниками освітнього процесу, що засновані на правах людини й спрямовані на формування позитивної мотивації в поведінці учасників освітнього процесу. Учасники освітнього процесу ознайомлені з ними та дотримуються їх. Під час анкетування здобувачі освіти повідомили про обізнаність та дотримання ними правил поведінки:


Результат опитування педагогічних працівників:



 Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору у 2023-2025 роках.

У закладі освіти забезпечено архітектурну доступність (забезпечено доступ до території, споруди).

Приміщення і територія адаптовані до використання учасниками освітнього процесу, зокрема: на вході в актової зали наявний пологий пандус. Відсутні туалетні кімнати для осіб з особливими освітніми потребами. 

          У закладі освіти наявна ресурсна кімната, яка забезпечена необхідними дидактичними матеріалами відповідно до освітніх потреб  12 здобувачів освіти з ООП.

Заклад освіти забезпечений необхідними фахівцями та/або залучає необхідних фахівців для реалізації інклюзивного навчання. Корекційно-розвиткові заняття проводили логопед (2023,2024 роки) та практичний психолог(2023-2025роки)

У закладі освіти забезпечується корекційна спрямованість освітнього процесу на основі єдності, співпраці педагогічного колективу з сім’єю, фахівцями Городницького  ІРЦ, іншими фахівцями. В закладі функціонує

-        У 2023-2024 н.р. 5 класів з інклюзивною формою навчання, в них 7 учнів з ООП

-        У 2024-2025 н.р. 8 класів з інклюзивною формою навчання, у яких навчається 12 учнів з ООП.

З роками кількість учнів з ООП збільшується, тому на постійному контролі організація роботи та створення інклюзивного середовища.

Педагогічні працівники застосовують специфічні форми й методи роботи під час роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

У закладі освіти налагоджено співпрацю педагогічних працівників щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами. Створено  команди психолого-педагогічного супроводу, до складу яких входить заступник директора, класні керівники, практичний психолог,  логопед, медична сестра, батьки учнів з ООП. До розроблення індивідуальної програми розвитку залучені батьки.

 

У ліцеї у 2024 році повністю оновлена бібліотека, створені належні умови медіапростору для читання, перегляду фільмів та користування інтернетом, проведення вільного часу учнів та проведення масових культурно - дозвіллєвих заходів. Крім того,  ресурси бібліотеки використовуються для формування в учнів інформаційно-комунікативної компетентності через проведення консультацій, навчальних занять, позаурочних заходів. 

          В анкетах 19,6%учнів зазначили, що використовують бібліотеку для самопідготовки, консультацій, 33 % зазначили, що відвідують бібліотеку для отримання необхідної літератури та підручників, 5,9% - для виставок робіт, 47,1% учнів не відвідують бібліотеку взагалі. 

Протягом  2023-2025 років з метою формування національно свідомої, активної, патріотично налаштованої української молоді в рамках реалізації завдань виховної роботи закладу була проведена вагома робота та організовані наступні заходи - місячники, декади, тематичні і предметні тижні, пам’ятні дні, організовувалися різноманітні  години спілкування, конкурси, флешмоби, відкриті виховні години, загальношкільні свята та заходи:

-        День Знань (Венгерчук Ю.Р., Рябушенко Я.М., Черниш О.С.)

-        21 вересня День миру  (3  клас, Янович Л.М., 4 клас Будаєва М.С., 1 клас Ничипорук Л.А.)

-        Свято Миколая - (Венгерчук Ю.Р., Рябушенко Я.М.)

-        До Дня Соборності України (Черниш О.С.)

-        Підготовка до Великоднього свята (класні керівники, УС, ЗДВР) 

-        заходи до Дня Вишиванки (класні керівники, УС, ЗДВР) 

-        заходи до Дня Памяті та Примирення  (класні керівники, ЗДВР)

-        до Дня Єднання України (класні керівники, ЗДВР)

-        День Цивільного Захисту (Данильчук Л.І., учнівське самоврядування)

-        «1 червня: Свято відзначення талантів громади»: (класні керівники 1 – 11 кл., асистенти вчителів, учнівське самоврядування, Рябушенко Я.М.., Черниш О.С., Бугайчук В.В., Калінченко Т.М.).

-        Благодійні ярмарки, акції допомоги ЗСУ; (КК, учнівське самоврядування)

-        Прощавай, початкова школо ! (Будаєва М.С., Рябушенко Я.М.)

-        Останній дзвоник (Рябушенко Я.М.., Шлінчак М.А., Литвінець Т.П., Черниш О.С.).

-        Випуск 9 кл. (Борсученко Т.І.).

-        Випуск – 2025 (Рябушенко Я.М.., Шлінчак М.А., Литвінець Т.П., Черниш О.С., Бугайчук В.В., Калінченко Т.М.).

 

Система оцінювання здобувачів освіти

 

З метою забезпечення формування внутрішньої системи забезпечення якості в ліцеї проведено комплексне самооцінювання  ефективності функціонування  внутрішньої системи забезпечення якості освіти у 2023-2024 навчальному році  (наказ №145 від 12.10.2023 року)

У ліцеї здійснювався внутрішній моніторинг освітньої діяльності та її результатів на основі розробленого Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти Новороманівського ліцею Брониківської сільської ради схваленого педагогічною радою ліцею протоколом  №9 від 26.03. 2024 року та затвердженого наказом директора ліцею № 30 від 01.04.2024 р.

Для проведення самооцінювання ефективності функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти створено динамічні групи у складі  педагогічних працівників, учнів та батьків (наказ №145 від 02.10.2023) та вироблений план роботи щодо проведення ефективності функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти. У період з жовтня 2023 року по травень 2024 року було проведено самооцінювання усіх напрямів освітньої діяльності (з використанням опитування у Google формах учасників освітнього процесу, спостережень за освітнім середовищем, вивченням документації).   Результати самооцінювання за рівнями узагальнено в таблицях та оприлюднено на веб-сайті ліцею.

 

Крім того, проведено внутрішнє самооцінювання освітніх і управлінських  процесів  Новороманівського ліцею Брониківської сільської ради за напрямами «Педагогічна діяльність педагогічних працівників» та «Система оцінювання здобувачів освіти»,освітньої діяльності здобувачів освіти моніторингу   результатів навчання учнів 5-7 класів НУШ    у 2024-2025 навчальному році.

У другому семестрі 2024-2025 навчальному році проведено  самооцінювання освітньої діяльності закладу  за напрямом 2 : «Система оцінювання навчальної діяльності учнів» та напрямом 3 : «Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти», яке супроводжувалось анкетуванням учасників освітнього процесу, відвідуванням навчальних занять, вивченням документації тощо. Результати самооцінювання  проаналізовані на засіданні педагогічної ради від 30.05.2025, протокол №8 на засіданні  та будуть враховані у річному плануванні роботи ліцею на 2025-2026  навчальний рік.

За результатами вивчення педагогічної діяльності вчителів, документації та опитування учасників освітнього процесу встановлено, що у ліцеї забезпечується відкритість і прозорість інформації про систему оцінювання результатів навчання учнів, що включає критерії, правила та процедури, за якими здійснюється оцінювання.

 

Критерії  оцінювання навчальних досягнень учнів оприлюднено у різних формах: на сайті закладу, в усній формі від педагогічних працівників, на інформаційних стендах у навчальних кабінетах; види та процедури оцінювання визначені в Освітній програмі закладу та в Положенні про внутрішню систему

 забезпечення якості освіти ліцею.

        Переважна більшість учнів (83,3%) відмітили, що отримують інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання їхніх результатів навчання відпедагогічних працівників, як правило, на початку навчального року, семестру та на першому уроці вивчення теми. При цьому педагоги акцентують увагу учнів на необхідності ознайомленн з критеріями оцінювання на початку занять та перед виконанням певних видів робіт.

  Під час анкетування   56,8% батьків зазначили, що  проінформовані про критерії, правила та процедури оцінювання  результатів навчання дітей від педагогічних працівників.

 55, 6% опитуваних учнів стверджують, що вчителі доступно пояснюють та аргументують виставлення оцінок.

          В анкетах самоаналізу педагоги зазначили: 66,7% педагогічних працівників адаптують критерії оцінювання до рекомендацій МОН, 37% використовують виключно рекомендації МОН, власні критерії оцінювання за виконання різних видів робіт,  втому числі для дітей з ООП :

  31,8% - постійно;

   27,3% - часто.

Переважна більшість педагогів (63,6%) в освітньому процесі використовують компетентнісний підхід для оцінювання результатів навчання.

 Більшість учнів (48,1%) та переважна більшість батьків (53, 7%) вважають оцінювання результатів навчання  в закладі освіти справедливим та об'єктивним.

        У ліцеї проводиться відстеження результатів навчання кожного учня та класу загалом двічі упродовж навчального року з усіх предметів інваріантної складової навчального плану.

   Моніторинг  навчальних досягнень здійснюєтся :

     по предметах ( в тому числі порівняльний);

     по класах.

     Аналітичні звіти за наслідками перевірних робіт здійснюються двічі упродовж навчального року.

У протоколах засідань педагогічної ради фіксуються відстеження результатів, узагальнення матеріалів за результатами є системним, результати навчання учів подаються у формі узагальнюючих таблиць, аналізуються.  

За результатами навчання кожного учня здійснюється аналіз результатів навчання, приймаються рішення щодо  надання учням необхідної допомоги. У ліцеї розроблена та затверджена педрадою «Стратегія подолання освітніх втрат», з метою подолання освітніх розривів проводяться компенсаторні заняття та групові, індивідуальні консультації під час канікул.

        Під час проведення навчальних занять та в позаурочній діяльності найчастіше педагоги застосовують такі форми підтримки здобувачів освіти, як індивідуальні консультації, корисні посилання на Інтернет-ресурси, створення ситуації успіху.  

 За результатами самоаналізу 77,3% педагогів визначають мету, завдання та очікувані результати кожного навчального заняття, 63,6% - аналізують зміст навчального матеріалу та прогнозують результативність сприйняття.

 Впроваджена система формувального оцінювання сприяє особистісному поступу учнів. З результатів анкетування переважна більшість вчителів (77,8%) використовують у своїй роботі систему формувального оцінювання,   відстежують особистісний поступ учнів. формують у них позитивну самооцінку, відзначають досягнення, підтримують бажання навчатися, запобігають побоюванням помилитися.

         Проте  37% учнів зазначають,  що вчителів оцінюють їх навчальні досягнення з метою відстеження індивідуального прогресу у навчанні, 63% учнів вважає, що метою є визначення знань, умінь і навичок; 18,5% учнів не знають, для чого їх оцінюють. Вчителі мотивують учнів до вивчення предмету, створюючи ситуацію успіху під час навчальних занять постійно (50%), переважна більшість педагогів створюють на заняттях атмосферу взаємоповаги, співпраці, 45,5% вчителів прослідковують індивідуальну траєкторію навчання учнів постійно, 40,9% - майже завжди.

Під час спостереження за навчальними заняттями з’ясовано, що близько половини вчителів систематично організовують самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти, забезпечують зворотний зв'язок.

Близько половини педагогічних працівників застосовують прийоми самооцінювання та взаємооцінювання (40,9%), зокрема із використанням тверджень « Я знаю», «Я вмію», «Я можу» тощо.

74,1% учнів ліцею здійснюють самооцінювання результатів своєї роботи.

 81,5% учнів ліцею вважають, що  якісний результат навчання залежить саме  від їх праці та наполегливості, 55,6% від рівня викладання, 11% учнів вважають, що досягти кращих результатів їм допомагають однокласники.

   

Рівні оцінювання:


Моніторингові дослідження створюють цілісну картину про діяльність закладу та дають підстави для організації коригувальної роботи.

У звітному періоді  2023-2025 років програма моніторингу включала:

ü Вивчення стану реалізації освітньої програми з інформатики.

ü Вивчення стану реалізації освітньої програми з історії 5-7кл.НУШ, 11 клас Вивчення стану реалізації освітньої програми з української мови та літератури у 5-11класах.

ü Моніторинг стану освітнього процесу в класах з інклюзивним навчанням.

ü Моніторинг сформованості читацької компетентності: 2-4кл.( грудень), 1-4 (травень).

ü Моніторинг стану викладання предмета «Я досліджую світ».

ü Вивчення стану реалізації освітньої програми з математики у 5-7кл., 11кл.

ü  Вивчення стану реалізації освітньої програми з мистецтва у 5-9кл.

ü Вивчення стану реалізації освітньої програми мовної галузі у 1-4 класах.

ü  Вивчення стану реалізації освітньої програми математичної галузі у 1-4 класах.

ü Моніторинг навчальних досягнень учнів 5-7 класів за групами результатів

навчання та інші

Відповідно до результатів моніторингу сформовано аналітичні довідки та видано узагальнюючі накази. Питання «Результати внутрішніх моніторингів навчальних досягнень здобувачів освіти у 2024-2025н.р.» розглядалось на педагогічній раді.

Відповідно до  річного плану роботи організовано методичні заходи щодо  оцінювання навчальних досягнень в умовах НУШ:

-        Опрацювання нормативно-правових документів щодо  організації оцінювання в основній школі. Оцінювання навчальних досягнень за групами результатів у 5-7 класах.

-        Методичний бюлетень «15 способів здійснити формувальне оцінювання на уроці». Лайфаки для вчителів.

-        Методична година. Як розробляти критерії формувального оцінювання: орієнтовний алгоритм спільної роботи учителів та учнів.

 

     Педагогічна діяльність

 

Кадровий склад педагогічних працівників (без сумісників):

Вища кваліфікаційна категорія – 10

I кваліфікаційна категорія -          4

II кваліфікаційна категорія -        2

Кваліфікаційна категорія «Спеціаліст» -    9 

Педагогічне звання:

«Учитель-методист»- 4

«Старший учитель» - 9

У закладі освіти впродовж останніх трьох років спостерігається позитивна динаміка до зменшення кількості вакантних посад. Узакладі штат укомплектовано кваліфікованими педагогічними кадрами. Педагогічні працівники працюють за фахомЄ вакансія практичного психолога.

Пошук кадрів директором здійснюється через інформування відділу освіти, центру зайнятості.

З метою удосконалення професійної майстерності забезпечується активна участь педагогічних працівників у  методичних заходах, конкурсах педагогічної майстерності. Зокрема, участь в  конкурсі «добрих практик» освітян Брониківської сільської ради   «Інноваційний простір громади - 2025» взяли 5 педагогів, 2 з яких стали переможцями обласного етапу.

Учителі ліцею є керівниками  предметних МО педпрацівників  ЗЗСО Брониківської ТГ: Торуцька В.М., Туринська Н.П., Борсученко Т.І.

З метою чіткої координації методичної роботи в 2023-2024 роках активно працювала методична рада у складі:

Данильчук Л.І. ,заступник директора, керівник методичної ради;                                          

члени  методичної ради:

      Найдюк В.І. – директор ліцею;

      Черниш О.С. – заступник директора;

      Калінченко Т.М. – керівник творчої групи вчителів;

      Будаєва М.С. – голова МО вчителів початкових класів;

      Туринська Н.П. – керівник МО класних керівників;

      Гудзь Ю.Г. – бібліотекар ліцею.

          Відповідно до  річного плану роботи організовано методичні заходи щодо  оцінювання навчальних досягнень в умовах НУШ:

-        Опрацювання нормативно-правових документів щодо  організації оцінювання в основній школі. Оцінювання навчальних досягнень за групами результатів у 5-7 класах.

-        Методичний бюлетень «15 способів здійснити формувальне оцінювання на уроці». Лайфаки для вчителів.

-        Методична година. Як розробляти критерії формувального оцінювання: орієнтовний алгоритм спільної роботи учителів та учнів.

Забезпечено виконання перспективного плану атестації педагогічних працівників. Відповідно до перспективного плану атестації педагогічних працівників в 2024-2025 н.р. атестувались вчителі. З ними заступник директора проводила індивідуальну роботу, відвідувала заняття, надавала методичні рекомендації

Робота  методичних об’єднань ліцею була спрямована на розбудову внутрішньої системи забезпечення якості освіти, підвищення результативності освітньої  діяльності педагогічних працівників. Методичні об’єднання вчителів   та творча група вчителів ліцею працювали відповідно затверджених планів роботи.

Одним з пріоритетів методичної роботи є якісне підвищення фахової майстерності педагогічних працівників, їх безперервне самовдосконалення, розвиток професійної компетентності та педагогічної культури, відповідно до сучасних вимог, реалізація щорічного плану підвищення кваліфікації вчителів. Аналіз проходження курсової підготовки за 2023-2025 роки показав, що план виконаний в повному обсязі.

Орієнтовний план проходження курсової перепідготовки на поточний рік схвалений педагогічною радою та затверджений наказом керівника. В ліцеї розроблене та схвалене педагогічною радою Положення про визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Найчастіше для свого професійного зростання обирають таку професійну тематику: використання ІКТ в освіті  (44,4%), організація інклюзивної форми навчання (51,9%), методичні аспекти викладання предметів (51,9%), форми організації освітнього процесу (51,9%), психологічні особливості роботи з дітьми з ООП (58,6%), безпечне освітнє середовище (59,3%). Також обираються теми: законодавче забезпечення освітнього процесу (22,2%), формування в учнів громадянської позиції (29,6%), профілактика та прояви девіантної поведінки у дітей (18%). Усі педагоги вважають, що у них відсутні перешкоди, які могли б завадити професійному розвитку, хоча натомість 33,3% учителів бажають покращення матеріально-технічної бази; усі вчителі зазначили про створені керівництвом умови для постійного підвищення кваліфікації, чергової та позачергової атестації, сертифікації.

          Учителі ліцею підвищують професійну кваліфікацію шляхом формальної, неформальної та інформальної освіти:

курси КЗ «ЖОІППО» (96,3%), ЖДУ (43,7%), самоосвіта (88,9%), онлайн-курси (77,8%), вебінари (74,1%), методичні семінари (55,8%), тренінги, майстер-класи (44,4%), конференції (11,1%).

Окремі педагогічні працівники реалізують освітні проєкти. Заступник директора з навчально-виховної роботи залучається до експертної діяльності у сфері загальної середньої освіти та здійснює процес супервізії, у 2025р. пройшла навчання та отримала сертифікати тренера НУШ у 7-9кл.: загальний курс та мовно-літературної галузі. Учителька початкових класів Будаєва М.С. пройшла повторно сертифікацію вчителів, вчителька біології та географії Борсученко Т.М. пройшла супервізію та отримала сертифікат.

Протягом 2023-2025 років вчителі активно впроваджували такі освітні сучасні тренди:

-        Цифровізація (створення цифрового середовища для вчителів та учнів) – ефективне дистанційне навчання, електронний журнал.

-        Візуалізація (поєднання текстових матеріалів із яскравим зображенням) – медіасупровід кожного уроку, встановлення в кожному кабінеті проекторів, телевізорів. Ноутбук – кожному вчителю.

-        Гейміфікація (освіта у формі гри).

-        Адаптивне, асинхронне, мікронавчання.

-        Використання штучного інтелекту в освітньому процесі.

-        STEM-навчання.

-        Індивідуалізація освітнього середовища для дітей з ООП відпо-відно 

     категорій труднощів та рівнів підтримки

     -  Інтеграція психосоціальної підтримки у навчальних закладах

       - Культурно-просвітницька діяльність.

        - електронні освітні ресурси (LearningApps, Wordwall, Kahoot, Plickers);     

     - віртуальні хімічні лабораторії (MolView, PhET);

 - хмарні сервіси Google (Docs, Forms, Slides) для організації освітнього  

  процесу. технології розвитку критичного мислення (Читай – Аналізуй –  

    Міркуй – Твори);

-        інтерактивні методи (рольові ігри, дискусії, сторітелінг, тощо);

-        цифрові інструменти: Padlet, Canva, Google;

-        елементи інтеграції з українською літературою, хімією, мистецтвом, медіаграмотністю тощо.

Педагогічними працівниками активно впроваджуються інноваційні технології та використовуються:

-        електронні освітні ресурси (LearningApps, Wordwall, Kahoot, Plickers);

-        віртуальні хімічні лабораторії (MolView, PhET);

-        хмарні сервіси Google (Docs, Forms, Slides) для організації освітнього процесу.

Ряд вчителів публікують  авторські розробки. «Картки інтерактивних вправ до теми: "Хімічні елементи", хімія 7 клас», «Узагальнення знань з теми Оксигеновмісні органічні сполуки» на платформі «На Урок» (Черниш О.С.).

Створнео  інтерактивні підручники у застосунку Вookcreator: «Будова АТОМА», «Лужні метали , галогени, інертні гази», «Перші кроки в хімії, 7 клас», «ОКСИДИ», «Основні органічні сполуки», «Збірник робочих аркушів 7 клас НУШ», «ХІМІЯ 8 клас, розв'язування задач і вправ».

Створила інтерактивні дошки (у застосунку linoit) для використання на уроках хімії 7 – 11 клас : «Інтерактивні вправи з хімії», «Хімічні мотивашки та меми»

 

 Інтегрований відкритий урок зарубіжна література – хімія юТема: «Пошуки сенсу буття в романі П.Коельйо «Алхімік». Повторення вивченого з теми: Оксигеновмісні сполуки» (квітень 2025 р.).

 

Результати роботи з обдарованими та здібними учнями.

 Участь учнів ліцею у Всеукраїнських предметних олімпіадах та конкурсах. Впродовж трьох років маємо потужні результати. Здобувачі освіти - переможці  та учасники Всеукраїнських предметних олімпіад та конкурсів, турнірів, змагань.

Найкращих результатів здобувачі освіти здобули у олімпіадах  та конкурсах та отримали заслужені перемоги у обласному етапі

2024-2025 навчальний рік

-        Скаковська Маргарита - учениця 9 класу- I м.- у III етапі Всекраїнського конкурсу знавців української мови ім.П.Яцика, учасниця  lV етапу конурсу.

-        Скаковська Ілона - учениця 7 класу - II місцеу III етапі  (з виходом у IV етап) мовно-літературного конкурсу ім. Тараса Шевченка.

-        Чех Владислава - учениця 10 класу:

II місце в обласному етапі Всеукраїнської предметної олімпіади біології.

II місце в обласному етапі Всеукраїнської предметної олімпіади з правознавства.

III місце в обласному етапі Всеукраїнської предметної олімпіади з хімії.

-        Шевчук Вікторія - учениця 9 класу - II місце в обласному етапі Всеукраїнської предметної олімпіади з української мови.

-        Шевчук Катерина - учениця 11 класу - II місце в обласному етапі Всеукраїнської предметної олімпіади з хімії.

-        Ковальчук Олена - учениця 10 класу - II місце в обласному етапі Всеукраїнської предметної олімпіади з географії.

-         Пелешок Євгенія - учениця 10 класу - участь  у III етапі  Всеукраїнсьої предметної олімпіади з англійської мови.

Підготували здобувачів освіти досвідчені педагоги: Калінченко Т.М., Черниш О.С., Туринська Н.П., Борсученко Т.І., Данильчук Л.І.

Крім того, Всеукраїнський інтернет-конкурс «Жінки в науці»   (диплом І ступеня), Всеукраїнський конкурс Кристали» ім. П. Гладишевського (активні учасники). Активно учні з педагогами беруть участь у онлайн-турнірі  Всеукраїнської Шкільні ліги  «QUIZ Діти Безпека» ( початкові класи, інформатика, психолог та інші)

Короткова Катеринапереможниця обласного конкурсу читців-декламаторів, присвяченого Дню народження Лесі Українки у номінації «Найкращий власний вірш» (вчитель Калінченнко Т.М.)

Результативність участі у всеукраїнському  проєкті «Пліч-о-пліч Шкільні ліги» у 2024-2025 навчальному році (вчитель Грибєнчиков І.І.):

Легка атлетика:

5      клас:  II етап – I місце,  III  етап – II місце.

          6 клас: II етап – I місце,  III  етап – II місце.

Волейбол:

дівчата 9-11кл.: II етап – II місце;

дівчата 5-9кл.: II етап – I місце, III етап - II місце.

          хлопці: 9-11кл. :  II етап – II місце; 5-9кл. II етап – I місце, III етап - III місце.

 

Черліденг: II етап – I місце, III етап – участь (керівник Венгерчуак Ю.Р.).

 

Управлінські процеси

Ефективне управління є запорукою стабільного розвитку Новороманівського ліцею та створення належних умов для навчання і праці. Упродовж 2023-2025 років управлінська діяльність адміністрації була спрямована на забезпечення належного функціонування закладу, створення безпечного та інклюзивного середовища, раціональне використання ресурсів та налагодження комунікації з усіма учасниками освітнього процесу.

 

Налагодження ефективної комунікації забезпечувалося через щотижневі наради адміністрації, регулярні збори з батьківською громадою, оперативне інформування через сайт ліцею та соціальні мережі.

Результатом управлінської діяльності стало стабільне функціонування ліцею, покращення матеріально-технічної бази, позитивна оцінка безпеки освітнього середовища батьками та учнями.

Адміністрація ліцею й надалі докладатиме зусиль для ефективного управління закладом, забезпечення його сталого розвитку та створення комфортних умов для всіх учасників освітнього процесу.

У ліцеї налагоджена робота з батьківською громадськістю. Батьки є активними учасниками освітнього процесу. Протягом 2023-2025 років  спільно з педагогами та учнями вони брали участь у реалізації соціально значущих проєктів та програм. Залучалися учасники освітнього процесу і при розв'язанні таких питань як: забезпечення соціального захисту учасників освітнього процесу; формування здорового способу життя; зміцнення матеріально-технічної бази; реалізація освітніх програм тощо. Відповідно до Статуту ліцею , батьківська громадськість брала активну участь в управлінні закладом.. Найважливіші питання напрямків розвитку ліцею, планування роботи виносилися на розгляд педагогічної ради, батьківського комітету, вирішувалися всі поточні питання життя й роботи. На рівні кожного класу створені та діють батьківські комітети, що беруть найактивнішу участь в організації повсякденної роботи та освітнього процесу. Організація ефективної роботи закладу неможлива без дієвого постійного зворотного зв’язку з батьками. Адміністрація, вчителі з увагою ставилися до всіх пропозицій і зауважень з боку батьків. Упродовж навчального року батьківські зустрічі та інші просвітницькі заходи проводились в змішаному форматі, але це не завадило якісній співпраці педагогічного колективу з батьками учнів. Червень — ознайомчі зустрічі з батьками першокласників. Вересень — інформаційні тематичні зустрічі по класах. Жовтень, грудень — підсумкові та індивідуальні зустрічі з вчителями-предметниками. Січень-березень — організація просвітницьких заходів, тренінгів, дискусійних обговорень. Травень — підсумкові та індивідуальні зустрічі з вчителями-предметниками.

Вчителі-предметники, класні керівники, адміністрація систематично спілкуються з батьками учнів, залучають до участі у спільних заходах, святах. Робота з батьками спрямована на створення єдиного колективу вчителів, батьків, учнів.

Керівництво закладу підтримує конструктивні освітні ініціативи учасників освітнього процесу.

У закладі створено умови для розвитку громадського самоврядування Так, у січні 2024 року на загальних зборах колективу обрано раду трудового колективу, визначено Положення про раду трудового колективу. Голова - Борсученко Т.І. спланувала роботу, визначено напрямки діяльності. Рада трудового колективу є колегіальним представницьким органом громадського самоврядування, створеним для здійснення представництва та захисту трудових, соціально-економічних прав та інтересів працівників.

У 2023-2025 роках проводився системний моніторинг реалізації Стратегії розвитку, Щорічний аналіз та корегування Стратегії здійснюється з урахуванням змін у законодавстві, нагальних потреб учасників освітнього процесу та виділених на реалізацію заходів Стратегії коштів. Реалізація Стратегії розвитку ліцею заслуховується на  щорічному звіті про її виконання на загальних зборах колективу

У 2025 -2027 роках продовжується цілеспрямована робота над досягненням результатів  виконання Стратегії розвитку:

ü удосконалення й модернізація освітнього середовища закладу;

ü дієва внутрішня система забезпечення якості освіти;

ü організація освітнього процесу відповідно до вимог нових Державних стандартів;

ü створення умов виховання та навчання здобувачів освіти, які забезпечують збереження фізичного та психічного здоров’я;

ü організація громадсько-патріотичного виховання учасників освітнього процесу;

ü організація роботи з обдарованими дітьми;

ü професійний розвиток педагогічних кадрів,  створення умов для творчої педагогічної діяльності;

ü забезпечення, оптимізація та покращення матеріально-технічної бази;

ü комп’ютеризація та інформатизація закладу;

ü моніторингове дослідження рівня навчальних досягнень здобувачів освіти

ü  зростання позитивного іміджу Новороманівського ліцею Брониківської сільської ради.

 

 

 

Директор                                                      Валентина Найдюк



Немає коментарів:

Дописати коментар