Сторінки

МАТЕМАТИКА

МАТЕМАТИКА 5 - 6 клас  НУШ



 https://drive.google.com/drive/folders/1-MpRw1d2PPjZaiobs3_9Ukl8E1fVTP59

АДАПТОВАНІ

критерії оцінювання

навчальних досягнень

учнів з математики

(5-6 класи)


МАТЕМАТИКА

5-6 класи

      Оцінювання об'єктивних результатів навчання учнів 5-6 класів з математики здійснюється у процесі розв’язання  навчальних завдань на виявлення стану сформованості навичок читання, запису і порівняння чисел, обчислювальних навичок, навичок читання і запису математичних виразів/ рівностей/нерівностей, розв'язування рівнянь, уміння розв'язувати задачі, розпізнавання й побудову геометричних фігур, оперування величинами.

Залежно від дидактичної мети  та з урахуванням етапу опанування програмовим матеріалом  у цілому й етапу опанування очікуваним результатом навчання оцінювання може здійснюватись під час різних видів навчально-пізнавальної діяльності , яка може бути усною та письмовою


                    Критерії  оцінювання усних відповідей учня/учениці 


Рівнева оцінка

об’єктивних результатів навчання

учня/учениці

Характеристика рівня результатів навчання

учня/учениці

«початковий» (П)

Учень/учениця:

  • розпізнає, називає, розрізняє математичні об’єкти, подані в готовому вигляді (дії, правила, окремі геометричні форми в довкіллі), об’єкти вивчення (математичні поняття за їх ознаками, формули, математичні  операції, моделі задач);

  • виконує елементарні математичні операції після детального кількаразового їх пояснення вчителем на рівні копіювання зразка виконання та за допомогою вчителя;

  • констатує за підказкою правильність/  неправильність результату










«середній» (С)

Учень/учениця виконує навчальні завдання на репродуктивному рівні реалізації навчальної діяльності у типових навчальних ситуаціях за допомогою таких навчальних дій: 

  • розрізняє окремі об’єкти вивчення (математичні поняття за їх ознаками, формули, математичні операції, моделі задач) ; 

  • виконує найпростіші математичні операції на рівні копіювання зразка виконання після детального кількаразового їх пояснення вчителем;

  • відтворює навчальну інформацію у засвоєній послідовності, за допомоги вчителя формулює правила, закони й залежності, ілюструє їх прикладами; 

  • частково коментує способи виконання математичних операцій










«достатній» (Д)



Учень/учениця виконує навчальні завдання на продуктивному рівні реалізації навчальної діяльності в аналогічних типовим навчальних ситуаціях за допомогою таких навчальних дій:

  • виділяє суттєві ознаки математичних понять, ілюструє їх прикладами, формулює прості висновки; 

  • застосовує знання й уміння під час виконання математичних завдань за знайомим алгоритмом ; 

  • частково або детально пояснює свої дії;

  • самостійно виконує математичні операції; 

  • усвідомлено відтворює навчальний зміст, ілюструє відповіді прикладами з реального життя;

  • виконує завдання, які потребують значної самостійності; 

  • виправляє помилки, на які вказує вчитель 












«високий» (В)


Учень/учениця виконує навчальні завдання на продуктивно-творчому рівні реалізації навчальної діяльності у змінених з певним ускладненням навчальних ситуаціях за допомогою таких навчальних дій:

  • вільно володіє програмовим матеріалом, демонструє гнучкі знання, виявляє системність знань і способів математичної діяльності; 

  • встановлює міжпонятійні зв'язки, комбінує елементи навчальної інформації і способи діяльності для одержання іншого шляху виконання математичних завдань, використовує набутий досвід у змінених навчальних умовах і життєвих ситуаціях;

  • аналізує способи виконання математичних операцій, будує алгоритми виконання математичних завдань;

  • демонструє нестандартний підхід до розв'язування навчальних і практично зорієнтованих задач;

  • знаходить і виправляє власні помилки,  володіє навичками самоконтролю, об’єктивно оцінює свою роботу



При виконанні письмових  робіт:

Рівень навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учнів

Початковий

1

Робота виконується, але допущено 11 і більше помилок

2

Правильно ви виконано 1/3 роботи, або допущено 9-10 помилок

3

Правильно ви виконано 1/3 роботи, або допущено 8-9 помилок

Середній

4

Правильно ви виконано 2/5 роботи, або допущено 6-7 помилок

5

Правильно ви виконано половину роботи, або допущено 5 грубих помилок

6

Правильно ви виконано 3/5 роботи, або допущено 4 грубі помилки

Достатній

7

Правильно ви виконано 2/3 роботи, або допущено 3 грубі помилки

8

Правильно ви виконано 3/4 роботи, або допущено 2 грубі помилки

9

Робота виконана в повному обсязі, але допущено 1 грубу й

1 негрубу помилки

Високий

10

Робота виконана в повному обсязі, але допущено 1-2 негрубі помилки

11

Робота виконана правильно в повному обсязі, окрім завдання підвищеної складності або творчого рівня

12

Робота виконана правильно в повному обсязі, в тому числі завдання підвищеної складності або творчого рівня

 

До грубих помилок належить:

·         обчислювальні помилки в завданнях, які суттєво спотворюють кінцевий результат завдання;

·         помилки у визначенні порядку виконання арифметичних дій;

·         неправильне розв’язування задачі (пропуск дій (дії), неправильний добір дій (дії), зайві дії);

·         незакінчене розв’язання задачі чи прикладу;

·         невиконане завдання (не приступив до його виконання);

·         неправильне застосування властивостей, правил, алгоритмів, існуючих залежностей, які лежать в основі завдань чи використовуються в ході їх виконання;

·         невідповідність пояснювального тексту, відповіді завдання, назви величин виконаним діям та отриманим результатам;

·         невідповідність виконаних вимірювань та геометричних побудов даним параметрам завдання.

Негрубими помилками є:

·         нераціональні прийоми обчислення, якщо ставилась вимога скористатися такими прийомами;

·         неправильна побудова чи постановка запитань до дій (дії) під час розв’язання задачі;

·         неправильне чи неграмотне з точки зору стилістики або за змістом формулювання відповіді задачі;

·         неправильне списування даних (чисел, знаків) задачі з правильним її розв’язанням;

·         не закінчене (не доведене) до логічного кінця перетворення.





Під час виконання письмових робіт учень/учениця повинні дотримуватись культури записів виконаних завдань. Якщо учень (учениця) самостійно знаходить і охайно виправляє допущену помилку, то це не вважається недоліком роботи. 

За результатами опанування певної програмової теми/частини теми/кількох тем протягом навчального року проводяться тематичні діагностувальні роботи.

Тематична діагностувальна робота може містити систему навчальних завдань, що передбачають різні рівні реалізації навчальної діяльності (розпізнавання об'єкта вивчення, репродуктивний, продуктивний, продуктивно-творчий). Тематичні діагностувальні роботи можуть бути комбінованими, у тому числі з тестових завдань закритого й відкритого типів. Також діагностувальні роботи можуть передбачати перевірку одного із результатів навчання. Результатами оцінювання тематичних діагностувальних робіт є рівнева оцінка кожного з  результатів навчання. За результатами виконання навчальних завдань можна одержати об'єктивну інформацію про досягнення очікуваних результатів опанування програмовим матеріалом.



Оцінювання тематичної діагностувальної роботи з математики

з/п

Характеристика результатів навчання

Рівень Реалізації Навчальної діяльності

Рівень результатівнавчання

1.

Читає, записує, утворює, порівнює числа, визначає розрядний склад числа

Розпізнавання об'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,С,Д,В

2.

Володіє навичками додавання і віднімання, множення і ділення чисел

Розпізнавання об'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,С, Д, В

3.

Читає і записує математичні вирази, у тому числі зі змінною, знаходить їх значення; розв’язує рівняння, добирає розв’язок нерівності зі змінною

Розпізнавання об'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,С,Д,В

4.

Аналізує текст задачі, створює за потреби модель, обґрунтовує спосіб розв’язання, розв’язує задачу, прогнозує і перевіряє розв’язок

Розпізнавання об'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,С,Д,В

5.

Розпізнає, будує геометричні фігури, конструює об’єкти з геометричних фігур

Розпізнавання об'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,С,Д,В

6.

Використовує для вимірювання величин доцільні одиниці вимірювання, оперує величинами, користується приладами для вимірювання

Розпізнавання об'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,С,Д,В



Критерії оцінювання моделей геометричних фігур

Вимоги до геометричної фігури

Оцінка

Геометрична модель, зроблена індивідуально, охайно, правильно зі скла, металу, дерева

Високий рівень

10-12

Геометрична модель, зроблена охайно, правильно із паперових матеріалів

Достатній

8-9

Геометрична модель, зроблена охайно, правильно із підручних матеріалів

Середній

6-7

 




Перевірка зошитів з математики

 

Усі записи в зошитах учні виконують з дотриманням таких вимог:

Писати охайно, розбірливим почерком, синім чорнилом.

Зберігати поля з зовнішньої сторони.

Вказувати дату виконання роботи.

Вказувати де виконується робота (класна чи домашня).

Позначати номер вправи, задачі.

Між останнім рядком даної письмової роботи та наступною роботою пропускати 4 клітинки.

Креслення виконуються олівцем (у випадку необхідності – із застосуванням лінійки та циркуля), а умовні позначення до них підписуються ручкою.

Невірні написи: літера, число чи знак закреслювати похилою лінією, частину слова, слово, вираз тонкою горизонтальною лінією; угорі над виправленням надписується необхідна літера, слово, вираз; не виділяти невірні записи дужками. При виправленні не використовувати коректор.







Немає коментарів:

Дописати коментар